سالاد با کاهو

اگر شخصی باشید که به کاهو علاقه دارید؛ حتما دلتان می‌خواهد بیشتر غذاهای خود را با آن درست کنید. خبر خوش این است که انواع سالاد با کاهو انقدر زیاد هستند که می‌توانید بدون خسته شدن از آن، به سراغ تهیه آن‌ها بروید. البته یک راز مهم درباره سالادها این است که تنوع در آن انتها ندارد و می‌توانید با خلاقیت خودتان یک سالاد بی‌عیب‌ونقص و محشر از کاهو و مخلفات دیگر درست کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، چند نوع سالاد را به شما معرفی می‌کنیم که در تهیه آن‌ها از کاهو استفاده شده‌است.

۱. سالاد سزار

سالاد سزار نام آشنایی است که این روزها نام آن در مِنو بیشتر کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها دیده می‌شود. در تهیه این سالاد کاهو و نان تست با یک مدل گوشت که ممکن است مرغ یا ماهی باشد، به کار می‌رود. ترد بودن کاهوها و بوی سیر نان‌ها افراد را وسوسه می‌کند که این غذا را امتحان کنند. برای تهیه سس آن می‌توانید از ماست چکیده و کم‌چرب استفاده کنید که کالری کمتری بگیرید.

۲. سالاد فتوش

سالاد فتوش غذای عربی است که بیشتر در سفره مردم کشور لبنان دیده می‌شود. اگر به مواد اولیه آن نگاه کنید، ممکن است با دیدن گوجه فرنگی، کاهو و خیار فکر کنید که با سالاد فصل روبه‌رو شده‌اید؛ اما این سالاد در کنار این مواد، سبزی جعفری، پیاز خردشده و سماق هم دارد که طعم جدید برایتان رقم می‌زد. نکته متفاوت در مورد سالاد فتوش نانی است که باید سرخ و سپس، به مواد اضافه کنید. با خوردن این غذای کم‌کالری فیبر بالایی دریافت می‌کنید که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد.

۳. سالاد سبزیجات

کرفس، ریحان، کاهو و پیاز کوهی را با هم ترکیب کنید و یک سالاد جدید بسازید. برای تهیه سس آن هم مقداری روغن زیتون را با آب لیموی ترش تازه هم بزنید و به مواد اضافه کنید. این منابع فیبر بسیاری دارد اما در این سالاد، اضافه کردن قارچ هم آن را به یک منبع فوق‌العاده برای دریافت پروتئین تبدیل می‌کند؛ بنابراین، زمانی‌که می‌خواهید وزن خود را کم کنید اما گرسنه ماندن سخت است، به سراغ این غذا بروید. با این غذا مدت زمان طولانی‌تری سیر می‌مانید.

انواع سالاد با کاهو
معرفی انواع سالاد با کاهو

۴. سالاد ژامبون

ژامبون عطر بی‌نظیری دارد که افراد زیادی را وسوسه می‌کند به سراغ غذا خوردن بروند. می‌توانید از آن هم به‌عنوان یک سالاد استفاده کنید. کاهو، ژامبون را با تخم مرغ آبپز مخلوط کنید. سپس، به آن‌ها سرکه سیب، خردل، نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون بزنید و نوش جان کنید. این مواد پروتئین بالایی را به شما می‌رسانند و شما می‌توانید به‌عنوان یک شام یا ناهار سبک به این سالاد نگاه کنید.

۵. سالاد کاهو و لوبیا

برای افرادی که رژیم کاهش وزن دارند، سالاد یک وعده غذایی کامل به حساب می‌آید. برای همین، لازم است که در تهیه آن مواد موردنیاز بدن دریافت شود. سالاد کاهو و لوبیا یک انتخاب مناسب برای این زمان است. لوبیا سرشار از منیزیوم و فولات است و همراهی آن با کاهو ویتامین‌های موردنیاز بدنتان را تامین می‌کند. برای این‌که این ترکیب عطر خوبی داشته‌باشد و خوردن آن برایتان سخت نباشد، مقداری روغن زیتون را با زیره، سرکه سیب، جو پخته و نعنا را به آن‌ها اضافه کنید.

۶. سالاد بلغور

برای بیمارانی که مشکلات گوارشی دارند، انواع سالاد با کاهو تجویز می‌شود. همین‌طور، این مدل از سالادها کالری پایینی دارند و در مدت کوتاهی وزن شخص را پایین می‌آورند. مقداری بلغور را با کاهو و کلم ترکیب کنید. در سالاد بلغور پنیر چدار، مرغ یا گوشت آبپزشده و سیب هم استفاده می‌شود. بعد از مخلوط کردن این مواد با هم، مقداری عسل، خردل و آب لیمو ترش تازه را به‌عنوان چاشنی روی آن‌ها بریزید و هم بزنید.

انواع سالاد با کاهو
معرفی انواع سالاد با کاهو

۷. سالاد ترب ژاپنی

وقتی بحث انواع سالاد با کاهو پیش می‌آید، شاید بیشتر غذاهایی به ذهن شما بیایند که با ذائقه ایرانی شما همخوانی بیشتری دارد؛ اما بهتر است به سراغ سالادهای دیگر در سایر نقاط دنیا بروید و آن‌ها را هم امتحان کنید. سالاد ترب ژاپنی در ترکیب خود کاهوی زیادی دارد. البته این سالاد با بقیه سالادهایی که درست می‌کردید، یک فرق بزرگ دارد. سرکه برنج، روغن بادام زمینی، سس چیلی، شکر و نمک را باید گرم کنید تا با هم بجوشند. سپس، سس را روی ترب، کاهو و پیازچه بریزید و هم بزنید. این سالاد بعد از سرد شدن آماده است تا نوش جان کنید.

۸. سالاد میموسا

سس وینگرت درست کنید تا به سالاد میموسا برسید. برای تهیه این سس یک واحد سرکه را با ۳ واحد روغن زیتون مخلوط کنید. سپس، به اندازه‌ای که دوست دارید، سبزیجات معطر روی آن‌ها بریزید. در نهایت، این سس را روی تخم مرغ رنده‌شده آبپز و کاهو بریزید و میل کنید.

۹. سالاد آب انگور

همیشه انواع سالاد با کاهو تشریفات ندارد. اگر تنها در یخچال خود کاهو دارید، بهتر است به سراغ سالاد آب انگور بروید. این سالاد در کنار غذاهای دیگر ترکیب خوبی می‌سازد. کاهو را به اندازه دلخواه تکه‌تکه کنید و سپس، آب انگور، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را روی آن بریزید و هم بزنید. حالا یک سالاد ساده اما خوشمزه دارید.

۱۰. سالاد خرچنگ فنجانی

در سالاد خرچنگ، کاهوها ظرف سرو شما هستند که می‌توانید آن‌ها را بخورید. در این سالاد، گوشت خرچنگ با کرفس، ترخون و پیاز کوهی ترکیب می‌شود. سپس، روی این مواد سس مایونز، مقداری خامه ترش، خردل و آبلیمو می‌ریزید. در نهایت، بعد از مخلوط شدن همه مواد با هم، آن‌ها را در کاهو می‌ریزید.

انواع سالاد با کاهو
معرفی انواع سالاد با کاهو

۱۱. سالاد وِج

یکی از انواع سالاد با کاهو، سالاد وج است که برای تهیه آن کاهو کافی است. بقیه موادی که باید آماده کنید، با هم مخلوط می‌شوند و یک سس خوشمزه درست می‌کنند. مقداری سس مایونز را با باترمیلک، بلوچیز و سبزی جعفری اضافه کنید. سپس، مقداری پوست لیمو ترش روی آن‌ها رنده کنید تا عطر بهتری به خود بگیرد. در نهایت، نمک و فلفل سیاه را بریزید و همه مواد را ترکیب کنید. این سس خوشمزه را روی کاهوهای خردشده بریزید تا یک سالاد بی‌نظیر آماده شود.

۱۲. سالاد کاب جنوب غربی

مقداری پنیر را به همراه پرتقال، آووکادو، جیکا ما و کاهو خرد کنید. سپس، با سیر رنده‌شده، پوست پرتقال، گشنیز، پیازچه و مایونز یک سس خوشمزه برای این سالاد درست کنید. در نهایت، سس را روی مواد بریزید و هم بزنید تا یک کالاد پرکالری و خوشمزه داشته‌باشید. می‌توانید این سالاد را به‌عنوان میان‌وعده یا غذای اصلی سبک نوش جان کنید.

۱۳. سالاد اسپانیایی

در سالاد اسپانیایی باید نان گریل‌شده با کاهو خردشده مخلوط شوند. سپس، یک پیاز را گریل، به همراه چند بادام و زیتون به مواد اضافه کنید و در نهایت، با پودر پاپریکا، فلفل قرمز و سرکه برای آن سس بسازید و روی مواد بریزید. حالا یک سالاد اسپانیایی خوشمزه دارید.

در این مطلب دسپخت در مورد انواع سالاد با کاهو نوشتیم و چند گزینه متنوع را پیش روی شما قرار دادیم. سالادها انتها ندارند و حتی گاهی‌اوقات تنها با کاهو درست می‌شوند. این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد. اگر سالاد دیگری می‌شناسید که در تهیه آن از کاهو استفاده می‌شود، برایمان بنویسید چه نام دارد و چطور آماده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا