میگو پفکی

غذاهای دریایی مانند میگو پفکی در سال‌های اخیر محبوبیت فراوانی به دست آورده‌اند و افراد زیادی حتما در رژیم غذایی خودشان چند مورد از آن را می‌گنجانند. علاوه به آن‌ها برای افراد مختلف کم یا زیاد است؛ اما روش‌های مختلف تهیه آن مانند به شکل سوخاری یا پفکی افراد زیادی را مشتاق می‌کند که برای یک بار هم که شده، آن را امتحان کنند. می‌توانید این غذا را در خانه درست کنید. برای این کار، طرز تهیه این مدل میگو را در ادامه این مطلب دسپخت بخوانید تا بهترین طعم زیر دندان‌هایتان به جا بماند.

مواد اولیه لازم برای میگو پفکی

نام مواد مقدار لازم
میگو به ازای هر نفر ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
ماست ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۲/۳ پیمانه
پیاز ۱ عدد
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده به اندازه دلخواه
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر به اندازه دلخواه
میگو پفکی
طرز تهیه میگو پفکی

طرز تهیه میگو پفکی

 

مرحله اول:

میگو را به همراه نمک در یک ظرف پرآب بریزید و روی حرارت بگذارید. صبر کنید تا آب به جوش بیاید و میگوها برای چند دقیقه داخل آن بمانند. سپس، آن‌ها را آبکش کنید.

مرحله دوم:

پیاز را رنده و سپس، با کمک یک پارچه تمیز آب آن را جدا کنید. البته می‌توانید پیاز را درشت هم خرد کنید. سپس، مقداری ادویه، زعفران دم‌کرده و آبلیمو روی آن بریزید و میگوها را داخل آن قرار دهید. در آن را ببندید که در دمای محیط برای یک ساعت استراحت کند.

مرحله سوم:

برای تهیه این میگو بهتر است سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید. سپس، با همزن به‌خوبی سفیده‌ها را هم بزنید تا مثل خامه شود. سپس، در یک ظرف دیگر، زرده‌ها را با همراه ادویه، ماست، بیکینگ پودر و آرد هم بزنید.

مرحله چهارم:

میگوها را از ظرف آب پیاز درآورید و در ظرف مایه پفکی بریزید. در این ظرف را هم ببندید و اجازه دهید در محیط یا یخچال برای چند ساعت استراحت کند. هر چقدر بیشتر استراحت کند، میگو پفکی شما مزه بهتری خواهدداشت.

مرحله پنجم:

در یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. زیر آن کم باشد که روغن و میگوها نسوزند. سپس، میگوها را داخل آن بریزید و بعد از سرخ شدن یک طرف، آن‌ها را برگردانید تا بخش‌های دیگر هم سرخ شوند.

مرحله ششم:

میگوها را از قابلمه بردارید و روی دستمال تمیز بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته‌شود. حالا آن‌ها آماده هستند که نوش جان کنید.

میگو پفکی
طرز تهیه میگو پفکی

نکته‌های بهتر درست کردن میگو پفکی

  • به میگوها می‌توانید سس گوجه فرنگی و فلفل هم بزنید.
  • اضافه کردن آب گازدار یا ماءالشعیر طعم بهتری به میگو می‌دهد.
  • اگر مایه پفکی کردن میگوها شل شد، مقداری آرد و اگر سفت شد، مقداری ماست به آن اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا