حاجی بادام

به دستور تهیه بعضی از دسرها و شیرینی‌‌های ایرانی که نگاه می‌کنید؛ به کار بردن مواد مغذی در اکثر آن‌ها دیده می‌شود و انتخاب آن‌ها در کنار یک دسر خوشمزه بودن، یک گزینه پرانرژی هم به حساب می‌آید. حاجی بادام یکی از شیرینی‌های یزد است که می‌توانید در سفر به این شهر تهیه کنید. اگر در برنامه نزدیک خود خبری از سفر به یزد نیست، خودتان دست به کار شوید و این شیرینی را درست کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه حاجی بادام را در اختیارتان می‌گذاریم تا این دسر را مانند افراد محلی یزد تهیه کنید.

مواد اولیه لازم برای حاجی بادام

نام مواد مقدار لازم
بادام درختی ۵۰۰ گرم
آرد برنج ۱۰۰ گرم
پودر قند ۲۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۵ عدد
جوش شیرین ۱ قاشق چای‌خوری
پودر هل به اندازه دلخواه
حاجی بادام
طرز تهیه حاجی بادام

طرز تهیه حاجی بادام

 

مرحله اول:

در اولین قدم باید پوست بادام‌ها را بگیرید. برای این کار، آن‌ها را در یک ظرف آب جوش بریزید تا خیس بخورند. سپس، آن‌ها را در آب سرد بریزید. زمانی‌که پوستشان ترک خورد، آن‌ها را آبکش کنید تا خشک شوند. اگر عجله دارید، برای گرفتن تمام آب، آن‌ها را روی یک دستمال تمیز پهن کنید. با این کار تمام رطوبت از بین می‌رود.

مرحله دوم:

بادام را به همراه قند پودر کنید. سپس، آن‌ها را از الک بگذارید تا گلوله‌گلوله نباشند. پودر هل، جوهر میوه و جوش شیرینی را به ترکیب بادام و پودر قند اضافه کنید.

مرحله سوم:

به‌آرامی زرده‌های تخم مرغ را به ترکیب اضافه کنید. باید حالت خمیری به دست بیاید. مقدار تخم مرغ به حالت خمیر بستگی دارد و اگر خمیر زیاد سفت بود، یک زرده دیگر به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم:

از خمیر به دست‌آمده گلوله‌هایی به اندازه یک گردو بردارید و گرد کنید. سپس، آن‌ها را روی سینی فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه پخته شوند. فقط یادتان باشد حتما برای شیرینی حاجی بادام، فر را از قبل گرم کنید.

حاجی بادام
طرز تهیه حاجی بادام

نکته‌های بهتر درست کردن حاجی بادام

  • حتما از بادام درختی تازه و باکیفیت استفاده کنید.
  • در کنار آرد برنج، آرد نخودچی هم می‌توانید اضافه کنید.
  • برای عطر بهتر این شیرینی، مقداری جوز هندی، زنجبیل و زعفران دم‌کرده می‌توانید به آن اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا