سالاد فصل

سالاد را با رژیم غذایی لاغری می‌شناسیم اما افراد زیادی هستند که دوست دارند حتما همراه غذای خود از سبزیجات استفاده کنند. ترکیب کردن سبزیجات مختلف و مزه‌دار کردن آن‌ها با سس یک راه عالی برای بهره بردن از خواص همه آن‌ها است. سالاد فصل با توجه به نامی هم که دارد، در اکثر اوقات سال قابل دسترس است و یک گزینه عالی برای مخلفات مهمانی‌ها به حساب می‌آید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه سالاد فصل را برایتان توضیح می‌دهیم و می‌گوییم از چه موادی برای تهیه آن استفاده کنید.

مواد اولیه لازم برای سالاد فصل

نام مواد مقدار لازم
کاهو ۱ عدد
کلم بنفش ۱/۴ کلم کامل
کلم سفید ۱/۴ کلم کامل
هویج ۱ عدد
خیار متوسط ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
سالاد فصل
طرز تهیه سالاد فصل

طرز تهیه سالاد فصل

 

مرحله اول:

در ابتدا همه مواد را به‌خوبی بشورید. بعد از شستن کلم، حتما برگ‌های آخر آن را جدا کنید؛ چون آن‌ها معمولا حالت پوسیده دارند و خرد کردن آن‌ها جلوی ترد بودن سالاد را می‌گیرد. بعد از شستن همه مواد، آن‌ها را در آبکش بریزید و اجازه دهید همه آب آن‌ها گرفته شود. اگر عجله دارید، آن‌ها را با دستمال نخی تمیز خشک کنید.

مرحله دوم:

خیارها را پوست بگیرید و سپس، خیار، گوجه فرنگی، هویج را به‌صورت نگینی خرد کنید. سپس، کاهو و کلم را به صورت خلالی ببرید. البته اگر می‌خواهید اندازه آن‌ها کوچک باشد، از رنده برای آسان‌تر شدن کارتان استفاده کنید. همه مواد را در یک کاسه بریزید و هم بزنید.

مرحله سوم:

سس مایونز، نمک، فلفل سیاه و آبلیمو را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. شاید در ابتدا مخلوط شدن مایونز و آبلیمو سخت باشد اما کمی که ادامه دهید، مواد به‌خوبی با هم ترکیب می‌شوند.

مرحله چهارم:

سس مایونز را روی مواد بریزید و با دو عدد چنگال هم بزنید. بعد از آن‌که به‌خوبی با هم ترکیب شدند، آن‌ها را در ظرفی بریزید که برای سرو آماده کرده‌اید.

مرحله پنجم:

برای تزئین می‌توانید هویج، خیار یا گوجه فرنگی را به شکل‌های مختلفی درآورید و روی سالاد بگذارید. همین‌طور، خرد کردن زیتون در رنگ‌های مختلف سیاه، سبز و قرمز هم می‌تواند سالاد شما را زیباتر کند.

سالاد فصل
طرز تهیه سالاد فصل

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد فصل

  • اندازه خرد کردن مواد به سلیقه شما بستگی دارد.
  • به جای آبلیمو می‌توانید مقداری آب نارنج تازه در سس سالاد بریزید.
  • اضافه کردن مقداری آب پرتقال و شکر عطر و طعم خوبی به سالاد شما می‌دهد.
  • اگر به تنوع علاقه دارید، نخود فرنگی، ذرت، گردو و توت فرنگی هم می‌تواند سالاد شما را خوشمزه‌تر کند.
  • اگر می‌خواهید سس سالاد فصل خود را به‌صورت رژیمی تهیه کنید، به جای نصف سس مایونز از ماست چکیده استفاده کنید.
  • درست است سالاد فصل ساده است؛ اما شما می‌توانید با تزئین و درست کردن متفاوت، آن را به یک گزینه جذاب روی میز غذا تبدیل کنید. بهتر است نگاهی به مطلب سالاد با کاهو بیاندازید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که چه موادی را به آن اضافه یا از آن کم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا