موچی

موچی یکی از خوراکی‌هایی است که ممکن است اسم آن را در منوی کافی‌شاپ‌ها دیده‌باشید. این خوراک ظاهر ساده و زیبایی دارد و امتحان کردن طعم آن را به افراد توصیه می‌کنیم. اگر دلتان نمی‌خواهد برای خوردن این دسر به سراغ کافی‌شاپ‌ها بروید؛ خودتان دست به کار شوید و مواد آن را آماده و در خانه شروع به درست کردن آن کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را در اختیارتان می‌گذاریم تا به‌راحتی کارتان را شروع کنید.

مواد اولیه لازم برای موچی

نام مواد مقدار لازم
آرد برنج/ آرد گندم ۲۰۰ گرم
نشاسته ذرت ½ پیمانه
پودر قند ۵۰۰ گرم
آب ۳ پیمانه
موچی
طرز تهیه موچی

طرز تهیه موچی

 

مرحله اول:

آرد را در یک ظرف بریزید و سه بار الک کنید. با این کار، گلوله‌های آرد از هم باز می‌شوند و دسر بهتری خواهیدداشت. سپس، شکر و آب را به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر از آن به دست بیاید.

مرحله دوم:

قابلمه‌ای بردارید و تا نصف آن آب بریزید تا به جوش بیایند. سپس، یک عدد آبکش داخل آن بگذارید.

مرحله سوم:

خمیر را در یک ظرف نشکن مانند پیرکس بگذارید و داخل آبکش قرار دهید. سپس، دمکنی بگذارید و اجازه دهید خمیر به مدت ۱۵ دقیقه با بخار آب پخته شود. سپس، زیر آن را خاموش کنید و از قابلمه بیرون بیاورید.

مرحله چهارم:

روی سطح صافی نشاسته ذرت بریزید و خمیر را روی آن پهن کنید. سپس، آن را ورز دهید و با وردنه آن را به شکل ورقه‌های نازک درآورید.

مرحله پنجم:

خمیر را بعد از صاف کردن در جایی مانند سینی بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال بماند.

مرحله ششم:

بعد از بیرون آوردن خمیر از یخچال، آن را با قالب گرد، برش بزنید. داخل تکه‌های کوچک گرد را با مایه دلخواه مانند شکلات یا میوه پر کنید. بعد از آماده شدن، دوباره مواد را داخل یخچال بگذارید تا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کنند. بعد از آن می‌توانید موچی خود را نوش جان کنید که حالت کش‌مانندی دارند.

موچی
طرز تهیه موچی

نکته‌های بهتر درست کردن موچی

  • برای تزئین از سس شکلاتی، پودر نارگیل یا ترافل رنگی استفاده کنید.
  • در داخل موچی می‌توانید موادی مانند میوه، شکلات، مربا یا میوه‌های مختلف بریزید.
  • اگر می‌خواهید این دسر شما رنگارنگ باشد، دو تا سه قطره رنگ خوراکی به خمیر آن اضافه کنید و ورز دهید.
  • به جای بخارپز کردن، می‌توانید آن را در مایکروفر بگذارید. این کار را باید حدود ۵ بار انجام دهید؛ یعنی ۵ بار به مدت یک دقیقه مواد را داخل مایکروفر بگذارید و سپس، بیرون بیاورید. بعد از مرحله آخر، خمیر حالت ژلاتینی و کشی پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا