کیک بی بی

وقتی اسم کیک بی بی می‌آید، اکثر افراد تعجب می‌کنند و نمی‌دانند قرار است با چه کیکی روبه‌رو شوند. وقتی طرز تهیه کیک بی بی را ببینید یا بخوانید، متوجه می‌شوید تفاوت چندانی با بقیه ندارد اما نسبت به آن‌ها بافت نرم‌تری دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای خامه‌کشی و تبدیل به کیک جشن‌ها است. در ادامه این مطلب دسپخت، روش تهیه کیک بی بی را در اختیارتان می‌گذاریم و به شما می‌گوییم چطور این کیک را بی‌نقص تهیه کنید.

مواد اولیه موردنیاز برای کیک بی بی

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
نشاسته ذرت ۱۰ گرم
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری

مواد اولیه موردنیاز برای خامه‌کشی کیک بی بی

نام مواد مقدار لازم
خامه قنادی ۵۰۰ گرم
شکلات تخته‌ای با رنگ دلخواه ۱۵۰ گرم
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
شیر کاکائو ۱ پیمانه
کیک بی بی
طرز تهیه کیک بی بی

دستور تهیه کیک بی بی

 

مرحله اول:

برای کیک بی بی بهتر است تخم‌مرغ‌ها هم‌دمای محیط باشند؛ پس، آن‌ها را قبل از تهیه کیک بیرون یخچال بگذارید. سپس، سفیده و زرده آن‌ها را از هم جدا کنید. با همزن تمیز آنقدر هم بزنید تا پف کنند. سپس، شکر را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا سفیده‌ها شبیه خامه شوند.

مرحله دوم:

زرده‌ها را به یک به یک به سفیده‌ها اضافه کنید و بزنید. بعد از کاملا حل شدن، روغن و شیر را به آن اضافه کنید. اگر شیر ندارید، بهتر است روش تهیه کیک با ماست را امتحان کنید.

مرحله سوم:

برای کیک بی بی باید آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را با هم الک کنید. اول آن‌ها را در یک ظرف بریزید و با قاشق هم بزنید. سپس، ۳ بار الک کنید تا هیچ ذره‌ای از آن، حالت گلوله‌ای نداشته‌باشد. سپس، به‌آرامی به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. لیسک اجازه نمی‌دهد پف کیک از بین برود.

مرحله چهارم:

مواد را در قالب با شکل و اندازه دلخواه خود بریزید. می‌توانید از قالب‌های گرد ساده استفاده کنید. برای نچسبیدن، به قالب ترکیب روغن و آرد را بمالید. همین‌طور، می‌توانید از کاغذ روغنی استفاده کنید. سپس، آن را در فر از قبل داغ‌شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. ۴۰ دقیقه بعد، کیک بی بی شما آماده است. بهتر است از دلیل خشک شدن کیک هم آگاه باشید تا دسر خود را بهتر درست کنید.

مرحله پنجم:

خامه، شکلات و پودر کاکائو را در یک کاسه بریزید. سپس، در یک قابلمه، آب جوش بریزید و آن را روی حرارت بگذارید. همین‌طور، می‌توانید از آب سرد استفاده کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید. کاسه مواد را روی آن بگذارید تا شکلات آب و با بقیه مواد ترکیب شود.

مرحله ششم:

بعد از سرد شدن کیک، قسمت پف‌کرده آن را جدا و بقیه کیک را به دو بخش مساوی تقسیم کنید. مقداری شیرکاکائو روی هر کدام بریزید و روی آن‌ها خامه بریزید. سپس، خامه‌کشی و قسمت پف‌کرده را خرد کنید و روی آن بریزید.

کیک بی بی
طرز تهیه کیک بی بی

نکته‌های بهتر درست کردن کیک بی بی

  • کیک بی بی رقیق‌تر از سایر کیک‌ها است.
  • بقیه کیک را با ماسوره و طرح دلخواه تزئین کنید.
  • از شکر دانه ریز استفاده کنید تا سریع‌تر حل شود.
  • می‌توانید بین دو لایه کیک، مقداری موز و گردوی خردشده بریزید و روی آن را با موادی مانند خامه با سفیده تخم مرغ تزئین کنید.
  • علاوه بر کاکائو، پودر نسکافه هم کیک بی بی را خوشمزه می‌کند. اما اگر به رژیم خود پایبند هستید، کیک شیره خرما را امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا