شیرینی میکادو

شیرینی میکادو یکی از شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که افراد زیادی برای مهمانی‌های عید نوروز خود تهیه می‌کنند. ظاهر مجلسی و زیبای آن، باعث می‌شود یک گزینه مناسب برای مهمانی‌های مختلف باشد و افراد از خوردن آن لذت ببرند. برای این‌که این شیرینی حالت خشک و بدمزه‌ای نداشته‌باشد، درست کردن مواد میانی آن اهمیت زیادی دارد. همین‌طور، جدا نشدن طبقات آن مهم است. در ادامه، طرز تهیه شیرینی میکادو را به همراه نکات پخت آن در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه موردنیاز شیرینی میکادو

نام مواد مقدار لازم
آرد گندم ۲ پیمانه
آرد نخودچی ۱ پیمانه
پودر قند ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق غذاخوری
نان میکادو به اندازه دلخواه
شیرینی میکادو
طرز تهیه شیرینی میکادو

دستور تهیه شیرینی میکادو

 

مرحله اول:

آرد گندم را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا بوی خامی آن از بین برود. معمولا ۴۰ دقیقه برای از بین رفتن بوی خام آرد کافی است. تنها باید حواستان باشد که آن را هم بزنید تا کف آن تغییر رنگ ندهد. سپس، آرد نخودچی را به آن اضافه کنید و ۱۵ دقیقه دیگر هم این مواد را هم بزنید تا آرد نخودچی هم سرخ شود.

مرحله دوم:

زمانی‌که عطر آرد در فضا پیچید، شعله را خاموش کنید و ۳ بار آرد را الک کنید. الک کردن باعث می‌شود هیچ مقداری از مواد حالت گلوله‌مانند نداشته‌باشد.

مرحله سوم:

آرد را دوباره روی شعله با حرارت پایین بگذارید و این بار روغن، پودر کاکائو، پودر دارچین و پودر قند را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا شیرینی میکادو یکدست شود. میزان غلظت مواد نباید زیاد باشد که نتوان روی میکادو پخش کرد. همین‌طور، نباشد شل باشد که مانند آب روی میکادو روان شود. اگر مواد خشک بود، مقداری روغن به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم:

مواد مایه میکادو را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید از حالت داغی خارج شوند. سپس، یک لایه میکادو روی سطح صافی بگذارید و مقداری از این مواد را روی آن بریزید. سپس، با پشت قاشق صاف کنید. بعد از ریختن مواد در کل سطح، یک لایه میکادوی دیگر بگذارید و همین مواد را روی آن بریزید. معمولا میکادو با ۵ لایه مناسب است.

مرحله پنجم:

روی شیرینی میکادو یک جسم سنگین بگذارید و اجازه دهید به مدت چند ساعت در همان حالت بماند. این کار به مواد فشار می‌آورد و آن‌ها را به هم می‌چسباند.

مرحله ششم:

چاقو اره‌ای بردارید و شیرینی میکادو را به اندازه دلخواه ببرید. می‌توانید برش را با استفاده از خط‌کش انجام دهید تا اندازه همه بخش‌ها با هم برابر باشند.

مرحله هفتم:

قداری شکلات سفید را آب کنید. از روش بن‌ماری برای این کار استفاده کنید؛ یعنی شکلات را در یک کاسه بریزید و سپس، روی حرارت آب جوش بگذارید و صبر کنید تا به‌طور کامل آب شوند. آن‌ها را به شکل دلخواه روی شیرینی میکادو بریزید.

مرحله هشتم:

شیرینی‌های میکادو را در ظرف دلخواه بچینید و در یخچال بگذارید. اجازه دهید به مدت چند ساعت در دمای پایین استراحت کنند و سپس، نوش جان کنید.

شیرینی میکادو
طرز تهیه شیرینی میکادو

نکته‌های بهتر درست کردن شیرینی میکادو

  • نیازی به تغییر رنگ آرد نیست.
  • برای عطر بهتر شیرینی میکادو از پودر هل استفاده کنید.
  • حتما بوی خامی آرد را بگیرید و سپس، بقیه مواد را به آن اضافه کنید.
  • اگر مواد میانی شیرینی میکادو سرد شوند، لایه‌ها به‌راحتی بهم نمی‌چسبند.
  • به جای کاکائو می‌توانید از زعفران آب‌شده استفاده کنید و مواد به رنگ زرد درمی‌آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا