کیک باقلوا

کیک‌ها معمولا به یک شکل تهیه می‌شوند اما هر کدام از آن‌ها عطر و طعمی منحصربه‌فرد دارند. روش تهیه کیک باقلوا کمی با بقیه کیک‌ها فرق می‌کند و یکی از دسرهای بی‌نظیر به حساب می‌آید. حتما وقتی می‌خواهید به سراغ تهیه این کیک بروید، چای دم کنید و آن را با یک چای تازه‌دم نوش جان کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کیک باقلوا را در اختیارتان می‌گذاریم. به شما می‌گوییم چطور این شیرینی را عالی درست کنید تا مهمانان از خوردن آن لذت ببرند.

مواد اولیه موردنیاز کیک باقلوا

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
پودر قند ½ پیمانه
پودر نارگیل ۱ قاشق چای‌خوری
پودر هل ½ قاشق چای‌خوری
زعفران دم‌کرده به اندازه دلخواه

مواد اولیه موردنیاز شربت کیک باقلوا

نام مواد مقدار لازم
آب ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
گلاب ½ پیمانه
جوهر لیمو ۱ قاشق چای‌خوری
زعفران دم‌کرده به اندازه دلخواه
هل ۳ عدد
کیک باقلوا
طرز تهیه کیک باقلوا

دستور تهیه کیک باقلوا

مرحله اول:

ماست، کمی زعفران دم‌کرده، پودر قند و یک عدد زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. بعد از مخلوط شدن آن را کنار بگذارید؛ چون از آن باید به‌عنوان رومال کیک باقلوا استفاده کنید.

مرحله دوم:

تخم مرغ، شکر، وانیل و پودر هل را با هم مخلوط کنید. از همزن استفاده کنید تا در زمان کم، مواد حالت خامه‌ای و کشدار پیدا کنند.

مرحله سوم:

سپس، بقیه زعفران دم‌کرده و پودر نارگیل را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. بعد از مخلوط شدن روغن مایع و ترکیب آرد و بیکینگ پودر را باید به مواد کیک باقلوا اضافه کنید. حتما آرد و بیکینگ پودر را ۳ بار الک کنید تا هیچ هوایی بین ذرات آن‌ها باقی نماند. این کار بافت بهتری به کیک شما می‌دهد.

مرحله چهارم:

یک قالب مستطیلی را چرب کنید و روی دیواره‌ها و کف آن، روغن بریزید. سپس، کاغذ روغنی را بگذارید و مواد را داخل آن بریزید. چند بار قالب را به زمین بزنید تا حباب هوا بین مواد از بین برود.

مرحله پنجم:

مواد رومال را با استفاده از براش به روی کیک بزنید. سپس، آن را در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. حتما از قبل به مدت ۲۰ دقیقه فر را گرم کنید. بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با یک خلال دندان پختن کیک را چک کنید. خلال را داخل کیک ببرید، اگر هیچ موادی به آن نچسبید، کیک شما آماده است.

مرحله ششم:

در زمانی‌که کیک سرد می‌شود، مواد شربت را روی حرارت بگذارید تا شکر در آب حل شود. بعد از جوشیدن، جوهر لیمو را داخل آن بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد. سپس، زیر آن را خاموش کنید تا از حرارت بیفتد.

مرحله هفتم:

کیک را برگردانید و کاغذ روغنی را از دور و زیر آن جدا کنید. دوباره کیک را در قالب بگذارید و به اندازه‌های دلخواه ببرید. سپس، به‌آرامی شربت را روی آن بریزید. در نهایت، آن را با پودر پسته یا پودر گل محمدی تزئین کنید. اجازه دهید ۲ ساعت در یخچال استراحت کند تا شربت به‌طور کامل با مواد کیک مخلوط شود.

کیک باقلوا
طرز تهیه کیک باقلوا

نکته‌های بهتر درست کردن کیک باقلوا

  • برای رومال از ماست شیرین استفاده کنید.
  • اگر روی کیک گرم شربت بریزید، کیک خمیر می‌شود.
  • برای تزئین می‌توانید هر چیزی استفاده کنید و حتما نیازی به پودر پسته نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا