ژله با شیر

ژله را به‌عنوان دسر ساده می‌شناسند اما می‌توان آن را به روش‌های مختلفی مانند تهیه ژله با شیر آماده کرد. هر کدام از آن‌ها این دسر را از سادگی درمی‌آورند و میز غذای شما را رنگین‌تر می‌کنند. اگر می‌خواهید برای مهمانی بعدی خود ژله تهیه کنید؛ این کار را با شیر انجام دهید. در ادامه این مطلب دسپخت، به شما می‌گوییم طرز تهیه ژله با شیر چگونه است و چطور آن را برای مهمانی آماده کنید تا بی‌نقص باشد.

مواد اولیه موردنیاز برای ژله با شیر

نام مواد مقدار لازم
ژله با طعم دلخواه ۱ بسته
شیر ۱/۵ پیمانه
شکر ۱ قاشق غذاخوری
ژله با شیر
طرز تهیه ژله با شیر

دستور تهیه ژله با شیر

مرحله اول:

شیر را گرم کنید و سپس، مقداری از آن را با پودر ژله در یک ظرف بریزید. قابلمه آبی روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. ترکیب پودر ژله و شیر را روی آن بگذارید و هم بزنید. با این کار، تمام ذرات ژله آب می‌شوند. بعد از آب شدن، ترکیب را به بقیه شیر اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم:

شکر را به مواد اضافه کنید. از آن‌جایی که شیر شیرین نیست، درست کردن ژله با آب باعث بی‌مزه شدن آن می‌شود. اضافه کردن شکر به آن باعث می‌شود طعم شیرین و خوشمزه‌ای داشته‌باشد. اگر می‌خواهید به همان شکل ساده میل کنید، نیازی به افزودن شکر نیست.

مرحله سوم:

کف و دیواره‌های قالب را چرب کنید و ژله را داخل آن بریزید. به مدت ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود. البته اگر بیشتر بماند، سفت‌تر می‌شود و جدا کردن آن راحت‌تر است. اگر عجله‌ای ندارید، ژله را از شب قبل درست کنید و در یخچال بگذارید. از فریزر کمک نگیرید؛ چون باعث یخ زدن ژله می‌شود.

مرحله چهارم:

برای خارج کردن ژله از قالب از گرمای سشوار استفاده کنید. کمی گرما به دیواره‌های ظرف بدهید تا به‌راحتی از آن جدا شوند. البته می‌توانید از یک ظرف آب جوش هم کمک بگیرید. برای این کار، در یک ظرف آب جوش بریزید. سپس، قالب ژله را برای مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه داخل آن بگذارید. سپس، امتحان کنید که آیا جدا می‌شود یا خیر. مدت زیاد انجام این کار باعث می‌شود دیواره‌های ژله آب شوند؛ بنابراین، حتما حواستان به آن باشد که به موقع بردارید.

نکته‌های بهتر درست کردن ژله با شیر

  • با توجه به طعم و رنگ ژله، از میوه‌ها برای تزئین آن استفاده کنید.
  • سس شکلاتی با توجه به طعم ژله با شیر می‌تواند تزئین و مزه خوبی به آن بدهد.
  • برای مهمانی‌ها می‌توانید چند رنگ ژله بخرید و آن را به‌صورت لایه لایه آماده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا