کروسان

یکی از میان‌وعده‌های خوشمزه و پرانرژی کروسان است. شما می‌توانید آن را به‌صورت ساده یا ترکیبی از موارد دیگر نوش جان کنید. علاوه بر خوشمزگی، این میان‌وعده ظاهر زیبایی هم دارد که همه افراد را بعد از اولین بار وسوسه می‌کند به سراغ آن بروند. اگر نمی‌دانید چطور آن را درست کنید که دقیقا شبیه کروسان‌های کافی‌شاپی شوند؛ در ادامه این مطلب دسپخت طرز تهیه کروسان را بخوانید. همه مواد و مراحل تهیه آن را به جزئیات در اختیار شما گذاشته‌ایم. فقط آن‌ها را یک بار اجرا کنید تا عاشق عطر و مزه آن شوید.

مواد اولیه موردنیاز برای کروسان

نام مواد مقدار لازم
آرد ۵ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آب ولرم ۱ پیمانه
شکر ۵ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
کره ۴۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری
کروسان
طرز تهیه کروسان

دستور تهیه کروسان

 

مرحله اول:

آب ولرم را با شکر و خمیر مایه فوری مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید. باید صبر کنید تا خمیر مایه عمل کند و سپس، با بقیه مواد ترکیب کنید.

مرحله دوم:

در ظرفی که می‌خواهید خمیر درست کنید، آرد بریزید. سپس، وسط آن را باز کنید و شیر، روغن و نمک را داخل آن بریزید. با قاشق یا دست شروع به مخلوط کردن آن‌ها با هم کنید. سپس، مایه خمیر را روی مواد بریزید و به‌خوبی ورز دهید.

مرحله سوم:

بعد از آماده شدن، خمیر نباید به دست شما بچسبد. سپس، آن را چونه بگیرید؛ یعنی، آن را به‌صورت گرد درآورید و داخل ظرفی بگذارید. روی آن را با یک لایه پلاستیک بپوشانید و در ادامه، یک پارچه هم بگذارید تا گرم باشد. آن را در یک گوشه بگذارید تا حجم آن بعد از یک ساعت دو برابر شود.

مرحله چهارم:

بعد از یک ساعت به سراغ خمیر بروید. اگر حجم آن دو برابر شده‌است؛ با مشت چند فشار به آن وارد کنید تا پف آن از بین برود. سپس، آن را به تکه‌های کوچک مساوی تقسیم کنید. دوباره آن خمیرهای کوچک را چونه بگیرید و یک ربع روی آن‌ها را بپوشانید تا استراحت کنند.

مرحله پنجم:

سطح کار موردنظر خودتان را آردپاشی کنید. سپس، یک گلوله خمیر را روی آن با وردنه پهن کنید. همین کار را با بقیه هم انجام دهید.

مرحله ششم:

خمیر اول را روی زمین بگذارید و سپس، روی آن کره بمالید. باید لایه‌های بعدی خمیر هم روی آن قرار بگیرند و همین مرحله تا تمام شدن کامل خمیرها تکرار شود.

مرحله هفتم:

بعد از تمام شدن خمیرها، وردنه را آردپاشی و خمیرها را نازک کنید. بعد از نازک شدن باید شکل خمیر گرد باشد. آن را به مثلث‌های کوچک تقسیم کنید و هر مثلث را از قسمت بزرگ آن به سمت قسمت کوچک رول کنید.

مرحله هشتم:

فر را روشن کنید و کروسان‌ها را در سینی فر با فاصله بچینید. سپس، دو زرده تخم مرغ را هم بزنید و به آن نمک و گلاب اضافه کنید. این ماده را با برس روی کروسان‌ها بکشید. این کار باعث طلایی شدن روی آن‌ها می‌شود. سینی را در فر بگذارید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا بپزند. بعد از برداشتن از فر، اجازه دهید خنک شوند و با ترکیب دلخواه خود نوش جان کنید.

کروسان
طرز تهیه کروسان

نکته‌های بهتر درست کردن کروسان

  • هر اندازه خمیر شما بیشتر استراحت کند، پف بیشتری خواهد داشت.
  • کروسان را به‌صورت ساده میل می‌کنند؛ اما شما می‌توانید داخل یا روی آن شکلات آب‌شده بریزید.
  • می‌توانید کروسان را بدون شکر درست کنید و سپس، آن را از وسط برش دهید و با غذای دلخواه خود میل کنید.
  • کره باید هم‌دمای محیط باشد. البته نیازی به آب کردن آن نیست. فقط بتوان به‌راحتی آن را روی خمیر پخش کرد.
  • اگر درست کردن خمیر برایتان سخت است، دستور پخت کیک کاکائویی هم می‌تواند یک وعده کامل به شما هدیه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا