شیرینی نارگیلی

با شیرینی نارگیلی به سبک دیگری از مهمانانتان پذیرایی کنید. اکثر افراد وقتی نام این شیرینی خوشمزه را می‌شنوند، فکر می‌کنند درست کردن آن سخت و نشدنی است؛ اما بهتر است شما این فکر را دور بیاندازید و سریع دست به کار شوید. برای درست کردن آن تنها به اندازه دقیقه مواد اولیه آن نیاز دارید. سپس، به‌راحتی دستور تهیه آن را دنبال کنید. در نهایت، همان شیرینی‌های نارگیلی خوشمزه‌ای را که از قنادی‌ها می‌خرید، در خانه بپزید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه شیرینی نارگیلی را به همراه نکته‌های پخت عالی آن در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای شیرینی نارگیلی

نام مواد مقدار لازم
پودر نارگیل ۱ پیمانه
سفیده تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۲/۳ پیمانه
آبلیمو ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل نوک قاشق چای‌خوری
شیرینی نارگیلی
طرز تهیه شیرینی نارگیلی

دستور تهیه شیرینی نارگیلی

 

مرحله اول:

پودر نارگیل را به شکر و نصف روغن و نصف سفیده تخم مرغ مخلوط کنید تا یکدست شوند. غلظت آن‌ها باید زیاد باشد اما نه به اندازه‌ای که نتوانید با قاشق آن را هم بزنید. اگر متوجه شدید مواد غلظت بالایی دارند، مقداری سفیده تخم مرغ یا روغن به آن اضافه کنید. می‌توانید این مواد را در میکسر بریزید تا پوره شوند.

مرحله دوم:

تا نیمه یک قابلمه آب بریزید و آن را روی حرارت متوسط بگذارید. اجازه دهید آب به جوش بیاید. سپس، ظرف فلزی روی قابلمه و در برابر حرارت بخار آب بگذارید. مواد آماده‌کرده را روی آن بریزید و سریع هم بزنید. این کار داغ زدن نام دارد. کار را تا جایی ادامه می‌دهیم که شکر مواد مخلوط‌شده حل شود.

مرحله سوم:

بقیه سفیده تخم مرغ و روغن را به مواد اضافه می‌کنیم و دوباره عمل زیر و رو کردن آن را تکرار می‌کنیم. کار را تا جایی که همه مواد منسجم شوند، ادامه دهید. معمولا انجام آن تا نیم ساعت طول می‌کشد.

مرحله چهارم:

آبلیمو و وانیل را به مواد اضافه و زیر آن را خاموش کنید. اجازه دهید مواد از حرارت بیفتند و هم‌دمای محیط شوند.

مرحله پنجم:

مواد سردشده را در قیف بریزید. سپس، کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و آ‌ن‌ها را با فاصله در آن بریزید. سپس، آن را در فر بگذارید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پخته شوند.

مرحله ششم:

بعد از پخته شدن شیرینی‌های نارگیلی، روی آن‌ها پودر پسته بریزید و در ظرف دلخواه خود بچینید.

شیرینی نارگیلی
طرز تهیه شیرینی نارگیلی

نکته‌های بهتر درست کردن شیرینی نارگیلی

  • می‌توانید همه مواد را به یک‌باره داغ بزنید.
  • به جای میکسر می‌توانید از چرخ گوشت استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از گنبدی نشدن شیرینی‌های نارگیلی، وسط آن‌ها را به داخل فشار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا