سالاد سزار

شاید در همان لحظه اول فکر کردن به غذاهای رژیمی نتوان غذایی پیدا کرد که خوشمزه باشد؛ اما بهتر است ناامید نشوید و به دنبال غذاهای بیشتری مانند سالاد سزار بگردید. این سالاد در کنار سالاد کاهو خوشمزه، غذای سبک و کاملی است که همه افراد از آن لذت می‌برند؛ چون می‌توان آن را به شکل رژیمی و غیررژیمی تهیه کرد. کافی است دستور تهیه سالاد سزار را در این مطلب دسپخت بخوانید و بدانید چه چیزی باعث تفاوت کالری آن می‌شود.

مواد اولیه لازم سالاد سزار

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ۱ عدد
کاهو پیچ ۱ عدد
نان تست ۵ عدد
پنیر پارمزان ۵ قاشق غذاخوری
روغن زیتون به اندازه دلخواه
زیتون حلقه‌ای به اندازه دلخواه
گوجه گیلاسی به اندازه دلخواه
سیر ۲ حبه
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا به اندازه دلخواه
لیمو ترش ۲ عدد

مواد اولیه لازم سس سالاد سزار

نام مواد مقدار لازم
سرکه بالزامیک ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان ۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری
سالاد سزار
طرز تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار

 

مرحله اول:

برای تهیه سالاد سزار، قبل از هر کاری باید مرغ را به شکل دلخواه برش بزنید و مزه‌دار کنید. برای این هدف، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، پودر پیاز، پیاز، آبلیمو ترش و روغن زیتون را به مرغ اضافه کنید. مرغ را به‌خوبی با مواد ترکیب کنید تا همه بخش‌های آن یک‌دست شوند. سپس، در ظرف را ببندید و اجازه دهید که این ترکیب برای چند ساعت استراحت کند.

مرحله دوم:

تابه را بدون هیچ روغنی روی حرارت بگذارید. تکه‌های مرغ را در آن بگذارید و اجازه دهید به‌خوبی گریل شود. معمولا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا یک طرف مرغ تغییر رنگ دهد. سپس، آن را برگردانید و همین کار را با طرف دیگر آن انجام دهید.

مرحله سوم:

کاهو را بشورید و صبر کنید تا خشک شود. اگر عجله دارید، می‌توانید با استفاده از پارچه تمیز، آن را خشک کنید. در نهایت، آن را به قطعات کوچک و مناسب برش بزنید.

مرحله چهارم:

کناره‌های نان‌های تست را جدا کنید. برای تهیه سالاد سزار به آن‌ها نیازی نیست. بقیه نان را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. طوری که به‌راحتی در دهان جا شوند. سپس، مقداری روغن زیتون و ۲ حبه سیر رنده‌شده را در یک ظرفی بریزید که تکه‌های نان تست در آن جا شوند. اجازه دهید مواد با نان ترکیب شوند.

مرحله پنجم:

مرغ، نان و کاهوها را در ظرف بریزید و هم بزنید و تا مواد در هم ترکیب شوند. سپس، سالاد را با پنیر پارمزان، گوجه گیلاسی و زیتون به شکل دلخواه تزئین کنید. پنیر را باید روی آن بپاشید تا به همه قسمت‌های آن برسد.

مرحله ششم:

برای تهیه سالاد سزار باید سس آن را هم تهیه کنید. برای تهیه آن، موادی را که در بالا نام بردیم، با هم ترکیب کنید. طوری‌که همه مواد با هم یک‌دست شوند. حالا سس را به سالاد اضافه و نوش جان کنید. توجه داشته‌باشید که باید سیرها را به اندازه ریز رنده کنید تا در مواد حل شود.

سالاد سزار
طرز تهیه سالاد سزار

نکته‌های بهتر درست کردن سالاد سزار

  • سس را هنگام خوردن سالاد به آن اضافه کنید تا طعم آن را خراب نکند.
  • بعضی از افراد به سالاد خود یک قاشق غذاخوری مغز گردوی آسیاب‌شده هم اضافه می‌کنید.
  • اگر سسی که تهیه کردید، غلظت زیادی داشت؛ به آن آب اضافه کنید. این کار را قاشق‌قاشق انجام دهید.
  • اگر می‌خواهید از سالاد سزار به‌عنوان غذای رژیمی استفاده کنید، بهتر است سس آن را حذف کنید یا به جای مایونز از تخم مرغ استفاده کنید.
  • برای سالاد سزار، می‌توان مرغ را به شکل آبپز و سوخاری هم تهیه کرد. این به سلیقه افراد بستگی دارد. بعضی افراد از ناگت مرغ استفاده می‌کند که سریع‌تر آماده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا