مارشمالو

یکی از خوراکی‌هایی که طعم لطیف آن دل همه را می‌برد، مارشمالو است. ظاهر متفاوت آن ممکن است شما را به این فکر بیاندازد که نمی‌توانید آن را درست کنید. در این مطلب دسپخت، روش تهیه آن را به شکل ساده برایتان می‌آوریم و در ادامه، به شما می‌گوییم چه روش‌های دیگری هم برای درست کردن آن وجود دارد.

مواد اولیه لازم برای مارشمالو

نام مواد مقدار لازم
ژله با طعم دلخواه ۱ بسته
آب جوش ½ پیمانه
نشاسته ۲ قاشق غذاخوری
مارشمالو
طرز تهیه مارشمالو

طرز تهیه مارشمالو

مرحله اول:

ژله را در ظرف دلخواهی خالی کنید و سپس، آب جوش را به آن اضافه کنید. با قاشق هم بزنید تا ذرات ژله آب شوند و در ادامه، با کمک همزن آنقدر این مخلوط را بزنید تا حدود ۳ یا ۴ برابر پف کند و به‌ رنگ روشن دربیاید. معمولا حدود ۲۰ دقیقه زمان برای این کار لازم است اما اگر حین انجام این کار همزن داغ شد، چند دقیقه به آن استراحت دهید.

مرحله دوم:

بعد از این‌که ترکیب حجیم شد و رنگ روشنی پیدا کرد، ظرف مناسب حجم آن انتخاب کنید. کف و دیواره‌های ظرف را با نشاسته بپوشانید و سپس، مایه را داخل آن بریزید. سطح مواد را صاف کنید و دوباره روی آن مقداری نشاسته بریزید.

مرحله سوم:

مایه را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید برای مدت ۳ ساعت استراحت کند. بعد از گذشت این زمان، آن را از یخچال بیرون آورید و به شکل دلخواه مربعی یا لوزی ببرید و در ظرف مناسب بچینید.

مارشمالو
طرز تهیه مارشمالو

نکته‌های بهتر درست کردن مارشمالو

  • برای تزئین پودر نارگیل و شکر هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  • نشاسته جلوی چسبیدن مایه به دیواره‌ها و کف ظرف را می‌گیرد اما به جای آن می‌توانید روغن بمالید.
  • اگر می‌خواهید این دسر را به شکل گرد درآورید، بعد از خنک شدن مقداری از آن را بردارید و با کف دستان خود گرد کنید و در پودر نارگیل یا نشاسته بغلتانید.
  • بعضی افراد دو عدد سفیده تخم مرغ را هم می‌زنند تا پف کنند و سپس، به موا اضافه می‌کنند. فقط یادتان باشد که آن را در چند مرحله و به‌آرامی به بقیه مواد اضافه کنید؛ چون ترکیب داغ است و اگر این کار را سریع انجام دهید، سفیده‌ها پخته می‌شوند.
  • ساده‌ترین روش استفاده از ژله است اما به جای آن می‌توانید از مخلوط پودر ژلاتین، شکر و وانیل استفاده کنید. آن‌ها را به همراه آب جوش در یک ظرف بگذارید و با استفاده از بخار کتری یا ظرف دیگر، ذراتش را آب کنید. در ادامه، با همزن آنقدر بزنید تا پف کند. برای رنگ داشتن هم چند قطره رنگ خوراکی به آن اضافه کنید.
مارشمالو
طرز تهیه مارشمالو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا