گوجه بادمجان

اگر به گوشت علاقه‌ای ندارید یا زمان کافی برای درست کردن غذاهای سنگین را ندارید، گوجه بادمجان انتخاب درستی است. مواد اولیه این غذا در اکثر خانه‌ها وجود دارد و در زمان کوتاهی هم آماده می‌شود. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آسان آن را در اختیارتان می‌گذاریم و سپس، برایتان نکاتی برای خوشمزه‌تر شدن آن برایتان خواهیم‌گفت.

مواد اولیه لازم برای گوجه بادمجان

نام مواد مقدار لازم
گوجه فرنگی ۴ عدد
بادمجان ۴ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۳ حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
روغن مایع سرخ‌کردنی به اندازه دلخواه
گوجه بادمجان
طرز تهیه گوجه بادمجان

طرز تهیه گوجه بادمجان

مرحله اول:

بادمجان‌ها را پوست بگیرید و سپس، به شکل ورقه‌ای خرد کنید. البته می‌توانید آن‌ها را به شکل حلقه‌ای درآورید و این مساله به سلیقه شما بستگی دارد. سپس، مقداری نمک رویشان بریزید و اجازه دهید برای مدت یک ساعت استراحت کنند. بعد از این زمان، آن‌ها را با آب سرد بشورید و سرخ کنید.

مرحله دوم:

بعد از این‌که بادمجان‌ها سرخ شدند، آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و پیاز نگینی‌شده را در روغن سرخ کنید. مقداری نمک و زردچوبه هم به آن بزنید تا ترد شود و رنگ طلایی به خود بگیرد. بعد از این‌که پیاز سرخ شد، سیر له‌شده را هم در همان تابه بریزید تا سرخ شود. البته سیر نیاز به زمان طولانی برای سرخ کردن ندارد؛ چون سریع می‌سوزد.

مرحله سوم:

به ترکیب سیر و پیاز، رب اضافه کنید تا آن هم سرخ شود و بوی خامی‌اش از بین برود. سپس، گوجه‌فرنگی‌ها را به شکل حلقه‌ای خرد کنید و در تابه بریزید تا آن‌ها هم سرخ شوند. مقداری نمک و فلفل سیاه هم اضافه کنید تا گوجه فرنگی مزه‌دار شود.

مرحله چهارم:

زمانی‌که گوجه‌فرنگی‌ها نیم‌پز شدند، بادمجان‌ها را رویشان بچینید و در تابه را ببندید تا گوجه فرنگی به‌طورکامل پخته و مزه مواد هم با هم ترکیب شود. حالا غذای شما آماده است تا آن را با نان یا برنج میل کنید. بهترین ترکیب با این غذا برنج کته است که خوشمزگی آن را کامل می‌کند.

گوجه بادمجان
طرز تهیه گوجه بادمجان

نکته‌های بهتر درست کردن گوجه بادمجان

  • برای ترشی این غذا می‌توانید مقداری غوره روی مواد بپاشید.
  • برای عطر بیشتر این غذا می‌توانید یک عدد فلفل دلمه‌ای را هم خرد و به مواد اضافه کنید.
  • بعد از مخلوط کردن مواد، آن‌ها را یک یا دو بار زیرورو کنید تا مزه مواد مختلف با هم ترکیب شود.
  • آب این مواد از گوجه فرنگی درست می‌شود اما اگر مواد پخته نشده‌اند اما آب غذا خشک شده، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید.
  • بعضی افراد سیب زمینی‌ هم در این غذا می‌ریزند. اگر شما هم دوست دارید، یک عدد را به شکل خلالی، ورقه‌ای یا نگینی خرد و با بقیه مواد ترکیب کنید.
  • برای این‌که هنگام سرخ کردن بادمجان‌ها روغن کمتری مصرف شود، می‌توانید مقداری ماست به اطراف آن بمالید و سپس در روغن بیاندازید. همین‌طور، ترکیب آب سرد و یخ هم یکی از راه‌ها جذب کمتر روغن است.
گوجه بادمجان
طرز تهیه گوجه بادمجان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا