گردو شور

افراد زیادی هستند که از تنقلات لذت می‌برند اما ترجیح می‌دهند که به سراغ انواع بیرونی نروند. اگر شما هم در این دسته قرار می‌گیرید، برای یک بار هم شده گردو شور را امتحان کنید. طرز تهیه این گردو را در این مطلب دسپخت آورده‌ایم و برایتان می‌گوییم با چه نکاتی آن را به یک میان‌وعده خوشمزه تبدیل کنید.

مواد اولیه لازم برای گردو شور

نام مواد مقدار لازم
گردو ۵۰۰ گرم
نمک به اندازه دلخواه
آب جوشیده به اندازه دلخواه
گردو شور
طرز تهیه گردو شور

طرز تهیه گردو شور

مرحله اول:

گردوها را بشکنید و به شکل درسته از پوست بیرون بیاورید. سپس، آن‌ها را بشورید و خشک کنید. می‌توانید برای این کار از نور خورشید استفاده کنید یا در فر بگذارید.

مرحله دوم:

آب را بجوشانید و سپس، صبر کنید تا خنک شود. در همین حین شیشه تمیزی بردارید و گردوهای خشک‌شده را در آن بریزید. سپس، آب خنک‌شده را با نمک ترکیب کنید و زمانی‌که میزان شوری آن دلخواه شما بود، در همان شیشه بریزید.

مرحله سوم:

در ظرف را ببندید و در یخچال بگذارید تا برای مدت دو هفته استراحت کند و آماده شود.

گردو شور
طرز تهیه گردو شور

نکته‌های بهتر درست کردن گردو شور

  • اگر می‌خواهید این گردو را برای مدت طولانی نگه دارید، آن را به جای یخچال در فریزر بگذارید.
  • معمولا به ازای هر یک لیوان دو قاشق غذاخوری نمک می‌ریزند؛ اما اگر شوری کمتر یا بیشتر را ترجیح می‌دهید مقدار را تغییر دهید.
  • این گردو ۲۴ ساعت بعد از تهیه قابل‌خوردن است ولی برای این‌که طعم خوشمزه آن را احساس کنید، بهتر است حداقل دو هفته به آن زمان دهید.
  • بعضی افراد علاوه بر نمک، به گردو فلفل سیاه، فلفل قرمز، فلفل سبز، دارچین، گلپر و آویشن هم می‌زنند. اگر عطر این ادویه‌ها را دوست دارید، شما هم ترکیب آن‌ها را امتحان کنید.
  • می‌توان قبل از ریختن گردو در شیشه، آن را با کره یا روغن تفت می‌دهند که رنگ آن را تیره‌تر می‌کند و بوی بهتری به خود می‌گیرد. علاوه‌براین، می‌توان آن را برای ده دقیقه در فر هم بوداده کرد.
گردو شور
طرز تهیه گردو شور
گردو شور
طرز تهیه گردو شور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا