ژله رولی

اگر از درست کردن ژله ساده خسته شده‌اید و می‌خواهید با درست کردن تنها یک دسر میز غذایتان را فوق‌العاده زیبا درست کنید، به سراغ تهیه ژله رولی بروید. درست کردن آن اصلا سخت نیست اما می‌توانید با چند نکته یک دسر عالی تهیه کنید. در این مطلب دسپخت برایتان می‌گوییم شکل ساده تهیه آن چطور است و به چه صورت می‌توانید آن را شبیه گل دربیاورید.

مواد اولیه لازم برای ژله رولی

نام مواد مقدار لازم
ژله با طعم دلخواه ۱ بسته
بستنی وانیلی لیوانی ۱ عدد
آب جوش ۱ پیمانه
ژله رولی
طرز تهیه ژله رولی

طرز تهیه ژله رولی

مرحله اول:

ژله را در یک ظرف بریزید و به آن، آب جوش اضافه کنید. هم بزنید تا ذرات آب شوند اما تنها با آب جوش چنین چیزی ممکن نیست. به همین خاطر، ظرف را روی کتری بگذارید تا به روش بن‌ماری و با استفاده از بخار آب جوش همه ذرات حل شوند.

مرحله دوم:

بستنی را که از قبل از یخچال درآورده‌اید، به ترکیب ژله اضافه کنید و هم بزنید. در این زمان، کفی روی مایه تشکیل می‌شود که طبیعی است و نیازی به جدا کردن آن ندارید.

مرحله سوم:

یک سینی مناسب بردارید و کف آن سلفون بکشید. سپس، مایه ژله را داخل آن بریزید طوری که ضخامتش کم و در حدود یک سانتی‌متر باشد. سپس، آن را داخل یخچال بگذارید تا برای یک ساعت استراحت کند و خود را بگیرد.

مرحله چهارم:

بعد از استراحت، ژله را از یخچال بیرون آورید و آن را به شکل نواری ببرید. سپس، به‌آرامی هر یک از نوارها را رول کنید و در ظرفی که می‌خواهید، بچینید.

ژله رولی

نکته‌های بهتر درست کردن ژله رولی

  • برای تزئین مقداری پودر نارگیل رویشان بریزید.
  • برای ژله بیشتر و ظرف رنگارنگ‌تر از چند ژله با مزه‌های متفاوت استفاده کنید.
  • می‌توانید این ژله را به شکل لایه‌لایه هم درست کنید. فقط باید زمان بگذارید تا هر لایه خشک شود تا بعدی را روی آن بریزید.
  • برای درآوردن ژله به شکل گل، یک سمت را ساده ببرید و روی سمت دیگر منحنی درآورید. بعد از رول کردن مانند گل می‌شود.

ژله رولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا