شربت آلبالو

شربت آلبالو برای روزهای گرم تابستان همه عطش شما را از بین می‌برد اما لازم نیست همیشه برای تهیه آن به سراغ انواع آماده بروید. کافی است خودتان دست به کار شوید و یک شربت عالی از این میوه خوشمزه تابستانی درست کنید. این مطلب دسپخت در مورد طرز تهیه این نوشیدنی است و همه نکاتی را که شربت را فوق‌العاده می‌کند، در خود دارد.

مواد اولیه لازم برای شربت آلبالو

نام مواد مقدار لازم
آلبالو ۵۰۰ گرم
شکر ۱ کیلوگرم
آب به اندازه دلخواه
شربت آلبالو
طرز تهیه شربت آلبالو

طرز تهیه شربت آلبالو

مرحله اول:

آلبالوها را بشورید و بعد از خشک شدن، با کمک هسته‌گیر هسته‌ها را بیرون آورید. این کار را به دست یا چاقو هم می‌توانید انجام دهید. فقط باید حواستان باشد که آب به اطراف نریزد که باعث لک افتادن می‌شود.

مرحله دوم:

پوره آلبالو را با شکر مخلوط کنید و برای یک شب در یخچال بگذارید. با این کار، ترکیب آب می‌اندازد و شکر با تمام قسمت‌ها ترکیب می‌شود. می‌توانید این کار را لایه‌لایه انجام دهید؛ یعنی، مقداری آلبالو بریزید و سپس، رویش را با شکر بپوشانید و این کار را تا تمام شدن تمام مواد انجام دهید.

مرحله سوم:

بعد از استراحت، قابلمه را از یخچال درآورید و به آن، آب اضافه کنید. حالا آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر حل شود و مایه شربت جا بیفتد. زمانی‌که روی ظرف کف جمع شد، آن را با یک قاشق جمع کنید.

مرحله چهارم:

بعد از این‌که آلبالوها نرم شدند و شربت شکل گرفت، از یک صافی برای جدا کردن پوره و شربت از هم کمک بگیرید. سپس، دوباره شربت را روی حرارت بگذارید تا به غلظتی که می‌خواهید، برسد. معمولا نیم ساعت زمان برای این قسمت کافی است. فقط در تمام این مدت حواستان باشد که ترکیب سر نرود.

شربت آلبالو
طرز تهیه شربت آلبالو

نکته‌های بهتر درست کردن شربت آلبالو

  • برای خوش‌عطر شدن مقداری گلاب یا وانیل به شربت اضافه کنید.
  • ریختن مقداری آب لیمو ترش یا پوست آن، جلوی شکرک زدن را می‌گیرد.
  • بعضی افراد هنگام درست کردن مربای آلبالو، آب را زیاد می‌کنند و از آن، شربت درست می‌کنند.
  • از آن‌جایی‌که آلبالو ترش است، بهتر است دوبرابر مقدار آن، شکر بریزید؛ اما می‌توانید مقدار شیرینی را به سلیقه خودتان کم یا زیاد کنید.
  • بعضی افراد هسته آلبالوها را درنمی‌آورند و بعد از ترکیب با آب و مقداری جوشیدن، تنها از صافی رد می‌کنند که انجام این کار به سلیقه شما بستگی دارد.
  • بعد از آماده شدن، مقداری از شربت را در لیوان بریزید و به آن، آب اضافه کنید. اگر غلظت مناسب باشد، به‌خوبی در آب حل می‌شود و رنگ قرمزی به آن می‌دهد.
  • اگر شربت بیش از اندازه بجوشد، بعد از آماده شدن شکرک می‌زد. از طرف دیگر، جوشیدن کم هم باعث کپک زدن آن می‌شود؛ بنابراین، باید به مدت زمانی که روی حرارت است، توجه ویژه‌ای داشته‌باشید که هیچ یک از این اتفاقات نیفتند.
شربت آلبالو
طرز تهیه شربت آلبالو
شربت آلبالو
طرز تهیه شربت آلبالو
شربت آلبالو
طرز تهیه شربت آلبالو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا