حلوا سوهانی

اگر حلوا دوست دارید اما به دنبال یک مزه جدید هم می‌گردید، حلوا سوهانی را امتحان کنید. مواد اولیه این دسر با بقیه حلواها متفاوت است اما دستوری مشابه دارد. این مطلب دسپخت را بخوانید تا طرز تهیه آن را به همراه نکات درست کردن فوق‌العاده این شیرینی خوشمزه را در اختیارتان بگذاریم.

مواد اولیه لازم برای حلوا سوهانی

نام مواد مقدار لازم
آرد ۱/۵ پیمانه
شیر ۱/۵ پیمانه
روغن ۳/۴ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
گلاب ۱/۴ پیمانه
پودر هل ۱/۲ قاشق مرباخوری
زعفران دم‌کرده به اندازه دلخواه
حلوا سوهانی
طرز تهیه حلوا سوهانی

طرز تهیه حلوا سوهانی

مرحله اول:

برای تهیه این حلوا لازم است اول به سراغ تهیه شربت بروید. برای این هدف، ۱ پیمانه شیر را با شکر مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. مواد را هم بزنید تا ذرات شکر آب شوند و زمانی‌که به‌خوبی گرم شدند، گلاب، پودر هل و زعفران را به آن اضافه کنید. نیازی به جوشیدن مواد نیست و تنها گرم شدن کافی است. پس، شعله را خاموش کنید.

مرحله دوم:

آرد را دو یا سه مرتبه الک کنید و در تابه بریزید. سپس، روی حرارت بگذارید و شیر باقی‌مانده را به همراه روغن به آن اضافه کنید. حدود یک ساعت هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود و رنگش به رنگ سوهان درآید.

مرحله سوم:

بعد از این‌که آرد به رنگ سوهان درآمد، شربت را در چند مرحله در تابه بریزید. این کار را به‌آرامی انجام دهید و به‌خوبی هم بزنید تا آرد گلوله‌گلوله نشود.

مرحله چهارم:

بعد از ریختن کامل شربت، هم بزنید تا حلوا از دیواره‌های تابه جدا و در وسطش جمع شود. به این حالت، گهواره کردن حلوا می‌گویند؛ یعنی وقتی تابه را تکان می‌دهید، مواد به‌آسانی از دیواره‌ها جدا می‌شوند.

حلوا سوهانی
طرز تهیه حلوا سوهانی

نکته‌های بهتر درست کردن حلوا سوهانی

  • دستور این حلوا با آرد سنگک است اما به جای آن، می‌توانید از آرد گندم هم استفاده کنید.
  • برای تزئین روی حلوا می‌توانید از کنجد، پودر نارگیل، خلال بادام، خلال پسته و غنچه‌های گل محمدی استفاده کنید.
  • این حلوا را می‌توان در قالب ریخت. فقط باید صبر کنید تا سرد شود و سپس، جدا کنید. همین‌طور، می‌توانید ماسوره برای تزئین به کار ببرید.
حلوا سوهانی
طرز تهیه حلوا سوهانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا