کمپوت سیب

برای روزهای بیماری کمپوت سیب یکی از خوراکی‌های ساده‌ای است که در زمان کوتاه به بهتر شدن حالتان کمک می‌کند. از طرف دیگر، آن را برای تزئین انواع کیک و دسرها هم می‌توان به کار برد. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه این دسر را به شما یاد می‌دهیم تا در خانه درست کنید. نکاتی هم برای خوشمزه‌تر شدن آن در اختیارتان قرار می‌دهیم.

مواد اولیه لازم برای کمپوت سیب

نام مواد مقدار لازم
سیب ۵۰۰ گرم
شکر ۱ پیمانه
گلاب ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
کمپوت سیب
طرز تهیه کمپوت سیب

طرز تهیه کمپوت سیب

مرحله اول:

سیب‌ها را بشورید و بعد از خشک کردن، پوست بگیرید. می‌توانید آن‌ها نصف کنید و هسته‌هایشان را در بیاورید یا آن‌ها را به شکل ۴ قاچ تقسیم کنید. البته می‌توانید آن‌ها را خردتر کنید اما با این کار له می‌شوند و ظاهر خوبی نخواهند داشت.

مرحله دوم:

شکر را با ۴ لیوان آب مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. صبر کنید تا آب به جوش بیاید و شکر در آن حل شود. سپس، سیب‌های خردشده را به آن‌ها اضافه کنید. اندازه دقیق آب به مقدار سیب‌ها بستگی دارد و معمولا باید رویشان را بپوشاند.

مرحله سوم:

صبر کنید تا سیب‌ها نرم شوند و شربت هم غلیظ شود. برای بررسی غلیظ بودن کمپوت، یک قاشق از آن را بردارید و بعد از سرد شدن، بین انگشتان دستتان قرار دهید. اگر با باز کردن انگشتان، حالت نخ‌مانندی ایجاد شد، غلظت شربت کافی است. گلاب، آب لیمو ترش و زعفران را به آن اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه جوشیدن، حرارت را خاموش کنید.

کمپوت سیب
طرز تهیه کمپوت سیب

نکته‌های بهتر درست کردن کمپوت سیب

  • این دسر را به حرارت کم درست کنید تا ته نگیرد و رنگش تیره نشود.
  • از سیب‌های با بافت استخوانی و درشت استفاده کنید تا کیفیت این دسر بالاتر برود.
  • اگر سیب نرم شد اما شربت هنوز به قوام مدنظرتان نرسیده‌است، سیب‌ها را بیرون آورید و اجازه دهید شربت بیشتر جوش بخورد.
  • برای عطر بیشتر می‌توانید یک چوب دارچین هم در قابلمه بگذارید اما ده دقیقه بعد آن را درآورید تا رنگ کمپوت تیره نشود.
  • اگر می‌خواهید کمپوت خود را سالم‌تر و رژیمی‌تر درست کنید، به جای شکر می‌توان در آن عسل ریخت. عسل شیرینی کمتری دارد اما به این دسر حالت کاراملی می‌دهد.
  • برای این‌که بعد از پوست گرفتن سیب‌ها، رنگشان تیره نشود، یک پیمانه سرکه در آب بریزید و سیب‌ها را در آن بیاندازید. سپس، قبل از ریختن در قابلمه شربت، آن را آبکشی کنید.
  • یک روش دیگر برای تهیه این کمپوت سیب وجود دارد. سیب‌ها را به شکل دلخواه پوست بگیرید و در شیشه بریزید. سپس، شکر، گلاب و آب جوشیده سرد را به آن اضافه کنید و در ظرف را ببندید. در ادامه، در قابلمه‌ای آب بریزید و شیشه‌ها را در آن قرار دهید. در این روش، آب باید تا نیمه شیشه‌ها باشد. اجازه دهید برای نیم ساعت جوش بخورند و سپس، آن‌ها را برگردانید تا هواگیری انجام شود. حالا آن را در یخچال بگذارید تا یک هفته دیگه کاملا آماده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا