پنکیک

اگر دنبال خوراکی برای صبحانه یا عصرانه می‌گردید که در کنار ظاهر زیبا، سریع هم آماده شود، پنکیک درست کنید. این شیرینی می‌تواند یک وعده کامل برای صبح باشد و علاوه برآن، زمان پخت آن کوتاه است. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را برایتان می‌آوریم و می‌گوییم چطور آن را بدون روغن درست کنید.

مواد اولیه لازم برای پنکیک

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
آرد ‍۱ پیمانه
بیکینگ پودر ½ قاشق مرباخوری
وانیل ¼ قاشق مرباخوری
پنکیک
طرز تهیه پنکیک

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول:

تخم مرغ را از یخچال بیرون آورید تا هم‌دمای محیط شود. سپس، آن را در ظرفی بریزید و به همراه وانیل و شکر با هم مخلوط کنید. می‌توانید این کار را با هم‌زن دستی انجام دهید اما همزن برقی سرعت انجام کار را بالا می‌برد.

مرحله دوم:

روغن و شیر را هم به ترکیب بالا اضافه و سپس، آرد را به همراه بیکینگ پودر ۳ بار الک کنید. با این کار، آرد بافت بهتری پیدا می‌کند و پنکیک خوشمزه‌تری خواهید داشت. آرد را در چند مرحله اضافه کنید و هر بار مواد را به‌خوبی هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم:

تابه‌ای را روی حرارت ملایم بگذارید و صبر کنید به‌خوبی گرم شود. سپس، یک ملاقه از ترکیب درست‌کرده را بردارید و وسط تابه بریزید. دیگر هیچ تکانی به مواد ندهید و صبر کنید تا روی آن شروع به حباب زدن کند. زمانی‌که کناره‌های آن شروع به سرخ شدن کرد، با یک کفگیر آن را برگردانید تا سمت دیگرشان هم سرخ شود. معمولا طلایی شدن هر طرف ۳ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد. 

مرحله چهارم:

بعد از سرخ شدن روی این کیک، آن را بردارید و در ظرف دلخواه بگذارید. این کار را تا تمام شدن همه مایه ادامه دهید اما یادتان باشد که آن‌ها را بعد از آماده شدن روی هم نگذارید که پف آن‌ها حفظ شود. بعد از سرد شدن، آن‌ها را روی هم بچینید و با موادی مانند عسل یا مربا نوش جان کنید.

پنکیک
طرز تهیه پنکیک

نکته‌های بهتر درست کردن پنکیک

  • مقدار شکر در این دستور دلخواه است و می‌توانید آن را به سلیقه خود کم یا زیاد کنید.
  • میوه‌های مختلف مانند آناناس، موز و توت فرنگی را خرد و بین لایه‌های این دسر بریزید.
  • لازم نیست در تابه روغن بریزید. بعد از داغ شدن، مواد را بریزید تا به‌راحتی از تابه جدا شوند.
  • به جای شیر در این دستور می‌توانید آب هم بریزید اما ریختن شیر مزه بهتری به این دسر می‌دهد.
  • سس شکلاتی، شکلات صبحانه، خامه، عسل و انواع مربا از جمله موادی هستند که می‌توانید همراه آن نوش جان کنید.
  • این دسر پف زیادی ندارد و با زیاد ریختن بیکینگ پودر یا جایگزین کردن آن با جوش شیرین تغییر خاصی در ظاهر آن به وجود نمی‌آید. برای حفظ پف بهتر است مایه را زیاد هم نزنید. تنها مخلوط شدن مواد کافی است.
پنکیک
طرز تهیه پنکیک
پنکیک
طرز تهیه پنکیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا