ترشی لوبیا سبز

لوبیا سبز که وارد بازار می‌شود، اکثر افراد آن را می‌خرند تا یک لوبیا پلوی حسابی درست کنند؛ اما اگر بدانید ترشی لوبیا سبز تا چه اندازه خوشمزه است، تنها به درست کردن خوراک آن بسنده نمی‌کنید. این مطلب دسپخت را بخوانید تا با روش تهیه این ترشی با لوبیا سبز آشنا شوید. برایتان نکاتی را آورده‌ایم که ترشی را خوشمزه می‌کنند.

مواد اولیه لازم برای ترشی لوبیا سبز

نام مواد مقدار لازم
لوبیا سبز ۵۰۰ گرم
سرکه قرمز ۲ پیمانه
سیر ۵ حبه
شوید تازه، ترخون و مرزه ۲ شاخه از هر کدام
نمک، دانه فلفل سیاه، تخم گشنیز و زردچوبه به اندازه دلخواه
ترشی لوبیا سبز
طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

مرحله اول:

لوبیاهای سبز را بشورید و اجازه دهید خشک شوند. اگر عجله دارید از پارچه تمیز نخی برای خشک کردن استفاده کنید و سپس، سر و ته آن‌ها را بدون آسیب زدن به بدنه جدا کنید تا ظاهر زیباتری هم داشته‌باشند.

مرحله دوم:

لوبیاها را در ظرف دلخواه ترشی خود بریزید و حتما حواستان باشد که آب ظرف را خشک کنید تا دچار کپک‌زدگی نشوند. سپس، حبه‌های سیر را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید یا به شکل درسته در ظرف ترشی بریزید.

مرحله سوم:

سبزی‌های شوید، ترخون و مرزه را به همراه دانه فلفل سیاه، زردچوبه و تخم گشنیز روی لوبیاها بریزید. زردچوبه رنگ طلایی به ترشی شما می‌دهد و عطر خوبی هم دارد.

مرحله چهارم:

سرکه را به همراه نمک روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید و نمک در آن حل شود. سپس، شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا سرکه از حرارت بیفتد اما لازم نیست سرد شود. سرکه را روی لوبیاها بریزید تا یک بند انگشت رویشان را بپوشاند. سپس، در ظرف را محکم ببندید تا هیچ هوایی وارد آن نشود. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از پارچه تمیز یا پلاستیک به همراه یک کش یا نخ استفاده کنید و آن‌ها را محکم ببندید.

ترشی لوبیا سبز
طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

نکته‌های بهتر درست کردن ترشی لوبیا سبز

  • از لوبیاهای سبز تازه برای این کار استفاده کنید و آن‌ها را که خراب هستند یا دچار تغییر رنگ شده‌اند، انتخاب نکنید.
  • در این ترشی می‌توانید از مواد دیگری مانند گوجه فرنگی یا گل کلم هم استفاده کنید و ترشی را از حالت ساده به مخلوط تبدیل کنید.
  • برای ضدعفونی کردن لوبیاهای سبز، هنگام شست‌وشو از ترکیب آب و نمک استفاده کنید. اجازه دهید برای مدت یک ساعت در این ترکیب استراحت کنند.
  • اگر هنگامی‌که سرکه داغ است، روی لوبیاها بریزید؛ آن‌ها سریع‌تر تغییر رنگ می‌دهند و نرم می‌شوند. انجام این کار به سلیقه شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید ترشی تردی داشته‌باشید، صبر کنید تا سرکه ولرم شود.
ترشی لوبیا سبز
طرز تهیه ترشی لوبیا سبز
ترشی لوبیا سبز
طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا