فسنجان با گوشت قلقلی

همه افراد غذای ایرانی فسنجان را با گوشت مرغ دوست ندارند و به جای آن، فسنجان با گوشت قلقلی را ترجیح می‌دهند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، حتما این مطلب دسپخت را بخواهید تا روش تهیه آن را در اختیارتان بگذاریم و بگوییم چطور بدون وا رفتن فسنجانی درست کنید که با کوفته قلقلی درست می‌شود.

مواد اولیه لازم برای فسنجان با گوشت قلقلی

نام مواد مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده ۳۰۰ گرم
گردو ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
فسنجان با گوشت قلقلی
طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی

طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی

مرحله اول:

اول به سراغ گوشت بروید و یک عدد پیاز را در آن رنده کنید. البته می‌توانید پیاز را در یک ظرف دیگر رنده کنید و آبش را بگیرید و تنها پوره آن را به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. سپس، نمک، فلفل و زردچوبه را هم به آن اضافه کنید و به‌خوبی ورز دهید. این کار را برای نیم ساعت انجام دهید تا مایه چسبناک شود. سپس، از آن، گلوله‌های کوچکی درآورید و در نهایت، ظرف را در یخچال بگذارید تا کوفته‌ها برای یک ساعت در هوای سرد آن استراحت کنند. با این کار، در خورشت وا نمی‌روند.

مرحله دوم:

به سراغ گردو بروید و بعد از کاملا آسیاب کردن آن، برای مدت کوتاهی در تابه تفت دهید. با این کار، روغن از خود پس می‌دهد و فسنجان بهتری خواهید داشت. سپس، پیاز را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا آن هم کمی سرخ شود. سپس، رب انار و ادویه را بریزید و به اندازه نصف قابلمه آب سرد بریزید و همه مواد را با هم ترکیب کنید. هم بزنید تا مواد یکدست شوند اما اگر این اتفاق نیفتاد با استفاده از صافی این کار را انجام دهید تا ترکیب یکدست شود. حالا آن را روی حرارت بگذارید و شعله را بالا نگه دارید تا به جوش بیاید. سپس، کم کنید تا به‌آرامی جا بیفتد.

مرحله سوم:

تابه‌ای روی حرارت بگذارید و در آن روغن بریزید تا داغ شود. سپس، کوفته‌های قلقلی را از یخچال بیرون آورید و در تابه بریزید تا سرخ شوند. حین آماده شدن، شعله را کم نگه دارید که مغزپخت هم شوند.

مرحله چهارم:

کوفته‌ها را به فسنجان اضافه کنید تا مزه آن را به خود بگیرد. زمانی‌که مواد به غلظت دلخواهتان رسید، یک بار آن را بچشید تا ببینید ادویه آن کم نباشد. سپس، اضافه کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن فسنجان با گوشت قلقلی

  • اگر رب انارتان بسیار ترش است، می‌توانید مقداری شکر در غذا بریزید تا ملس شود.
  • مقداری دارچین عطر فوق‌العاده‌ای به این غذا می‌دهد که بهتر است حتما امتحان کنید.
  • برای روغن انداختن گردو، هر نیم ساعت یک بار مقداری یخ یا آب سرد به آن اضافه کنید تا به شوک بیفتد.
  • بعضی افراد یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی هم به آن اضافه می‌کنند که این کار به سلیقه شما بستگی دارد.
فسنجان با گوشت قلقلی
طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی
فسنجان با گوشت قلقلی
طرز تهیه فسنجان با گوشت قلقلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا