شیره انجیر

درست کردن شیره انجیر کار زمان‌بری است و باید دقت فراوانی را به کار بگیرید؛ اما خواص زیادی مانند پاکسازی کبد، تقویت سیستم ایمنی، انرژی‌زا و رفع خستگی دارد که افراد را ترغیب می‌کند تا آن را تهیه کنند. اگر شما هم علاقه دارید، این مطلب دسپخت را بخوانید که طرز تهیه آن را برایتان آورده‌ایم و به شما می‌گوییم چطور آن را درست کنید که طعم فوق‌العاده‌ای داشته‌باشد.

 

مواد اولیه لازم برای شیره انجیر

نام مواد مقدار لازم
انجیر ۳ کیلوگرم
آب به اندازه حجم انجیر
شیره انجیر
طرز تهیه شیره انجیر

طرز تهیه شیره انجیر

 

مرحله اول:

انجیرها را بشورید و آن‌ها را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و سپس، در قابلمه بریزید. به اندازه‌ای که رویشان را بپوشاند، آب اضافه کنید. روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید و سپس، پخته و له شوند.

 

مرحله دوم:

بعد از له شدن کامل، زیر قابلمه را خاموش کنید و ترکیب را از صافی ریز یا پارچه نخی تمیز رد کنید؛ چون لازم است تفاله و تخم انجیر را از شیره آن جدا کنید.

 

مرحله سوم:

شیره را که جدا کردید، در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. شعله را پایین نگه دارید تا شیره به‌خوبی جا بیفتد و تلخ نشود. همین‌طور، هر چند دقیقه یک بار هم بزنید تا کف ظرف نسوزد. این کار را تا زمانی انجام دهید که شیره غلیظ شود و زمانی‌که به غلظت دلخواه رسید، حرارت را خاموش کنید و شیره را در ظرف دلخواه خود بریزید.

شیره انجیر
طرز تهیه شیره انجیر

نکته‌های بهتر درست کردن شیره انجیر

  • برای این‌که شیره از پوره به‌راحتی جدا شود، می‌توانید از گوشت‌کوب‌های برقی یا دستی استفاده کنید.
  • زمانی‌که شیره روی حرارت و در حال غلیظ شدن است؛ مقداری کف روی آن تشکیل می‌شود که بهتر است با ملاقه آن را بردارید و دور بریزید.
  • بعضی افراد از انجیر خشک برای این کار استفاده می‌کنند. اگر شما هم مایل هستید، لازم است انجیرها را برای یک یا دو روز در آب خیس کنید تا نرم شوند.
  • درست کردن این شیره حدود ۳ ساعت زمان می‌گیرد. اگر صبر و حوصله نداشته‌باشید و بخواهید در زمان کوتاهی آن را درست کنید، باید بدانید که حتما کپک می‌زند.
شیره انجیر
طرز تهیه شیره انجیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا