تیرامیسو

ظاهر زیبای تیرامیسو یکی از ویژگی‌های خاص این دسر ایتالیایی است که افراد را به سمت خود می‌کشاند. اگر به قهوه و کاکائو علاقه داشته‌باشید، شیفته طعم بی‌نظیر این دسر ایتالیایی می‌شوید. تیرامیسو با وجود داشتن چربی و کربوهیدرات بالا، پروتئین هم دارد که می‌تواند یک میان‌وعده کامل به حساب بیاید. در ادامه، طرز تهیه تیرامیسو را در اختیارتان می‌گذاریم و به شما می‌گوییم چطور این دسر را درست کنید تا همه وسوسه شوند آن را امتحان کنند.

مواد اولیه لازم برای تیرامیسو

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
خامه پرچرب ۲۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
بیسکوئیت لیدی فینگر یک بسته ۲۰۰ گرمی
نسکافه/قهوه فوری ۱ فنجان
پودر کاکائو به مقدار لازم
شکلات تخته‌ای به مقدار لازم
تیرامیسو
طرز تهیه تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو

مرحله اول:

اول سفیده‌های تخم مرغ را جدا کنید و آن را با همزن حجیم و خامه‌ای کنید. اگر این کار را در ظرف پلاستیکی انجام دهید، وقت برگرداندن نباید مواد از آن جدا شوند. به سراغ زرده‌ها بروید و آن‌ها را به همراه شکر، خامه و پنیر به قدری هم بزنید که حالت خامه‌ای و کشدار پیدا کنند. در نهایت، هر دو را با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم:

مقداری آب به جوش بیاورید و با آن، اسپرسو یا قهوه فوری درست کنید. بیسکوئیت‌ها را در آن بگذارید و قبل از این‌که نرم شوند، آن‌ها را خارج کنید. البته این کار را می‌توانید با قاشق هم انجام دهید. بیسکوئیت‌ها را در ظرف بریزید و سپس، قاشق‌قاشق قهوه روی آن‌ها بریزید.

مرحله سوم:

بیسکوئیت‌های خیس‌شده را در کف ظرفی که دوست دارید، بچینید. معمولا آن را در لیوان می‌ریزند که برای هر نفر به‌طور جداگانه آماده شود. سپس، خامه ترکیب‌شده را روی آن بریزید. می‌توانید از ماسوره استفاده کنید و خامه‌ها را به شکل زیبایی روی بیسکوئیت‌ها بریزید. سپس، روی آن شکلات را رنده کنید تا یک لایه روی آن را بپوشاند. همین‌طور، پودر کاکائو هم روی آن بریزید.

مرحله چهارم:

همه مراحل را تکرار کنید تا ظرف شما کامل و مواد تمام شود. سپس، این دسر خوشمزه را در یخچال بگذارید و اجازه دهید به مدت چند ساعت خنک شود. اگر این زمان یک روز کامل طول بکشد، تیرامیسو خوشمزه‌تر می‌شود. سپس، آن را به‌عنوان دسر یا میان‌وعده نوش جان کنید.

تیرامیسو
طرز تهیه تیرامیسو

نکته‌های بهتر درست کردن تیرامیسو

  • برای رژیمی درست کردن تیرامیسو می‌توانید از عسل به جای شکر استفاده کنید.
  • پنیر ماسکارپونه قیمت بالایی دارد و به‌راحتی در همه جا پیدا نمی‌شود. به جای آن در این دسر، پنیر خامه‌ای بریزید. اگر پنیر شما شور بود، آن را در آب سرد بگذارید تا نمک آن گرفته شود.
  • اگر به بیسکوئیت لیدی فینگر دسترسی ندارید، از بیسکوئیت‌هایی مانند پتی پور و حتی کیک استفاده کنید. البته می‌توانید لیدی فینگر را در خانه هم درست کنید؛ فقط زمان خیس کردن با قهوه باید کمتر آن‌ها را مرطوب کنید تا له نشوند.
  • برای این‌که لایه‌های تیرامیسو چند رنگ باشد، مقداری پودر کاکائو و نسکافه تهیه کنید. مواد خامه‌ای را به سه بخش تقسیم کنید. در یکی از آن‌ها پودر کاکائو بریزید و هم بزنید. در بعدی، پودر نسکافه بریزید. به سومی چیزی اضافه نکنید و اجازه دهید به همان رنگ سفید باقی بماند.
  • تخم مرغ در تیرامیسو به‌صورت خام استفاده می‌شود. این روش مصرف برای کودکان، خانم‌های باردار و افراد با بیماری خاص مناسب نیست؛ به همین خاطر، بهتر است از این روش سنتی تهیه استفاده نکنید. به جای تخم مرغ، خامه، پنیر ماسکارپونه و شکر را با هم مخلوط کنید و صبر کنید تا حالت کشدر و غلیظ پیدا کنند. این ترکیب را در یخچال بگذارید و سپس، روی بیسکوئیت‌ها بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا