شکلات خانگی

اکثر افراد شکلات را به شکل آماده تهیه می‌کنند اما به‌راحتی می‌توانید شکلات خانگی هم درست کنید و آن را برای مناسبت‌های مختلف به دیگران هدیه دهید. در این مطلب دسپخت، برایتان می‌گوییم که شکلات را با چه موادی و با چه روشی درست کنید. همین‌طور، برایتان نکاتی را می‌آوریم که این کار را به شکل حرفه‌ای انجام دهید.

مواد اولیه لازم برای شکلات خانگی

نام مواد مقدار لازم
پودر کاکائو ½ پیمانه
پودر قند ½ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
شکلات خانگی
طرز تهیه شکلات خانگی

طرز تهیه شکلات خانگی

مرحله اول:

کره را یک ساعت بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شود. سپس، یک قابلمه یا کتری را پر آب کنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از این‌که آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت زیر آن را کم کنید و یک کاسه استیل یا شیشه‌ای روی آن بگذارید که شکلات‌ها را به شکل بن‌ماری درست کنید.

مرحله دوم:

کره را داخل کاسه بریزید و صبر کنید با حرارت بخار آب ذوب شود. سپس، پودر کاکائو و پودر قند را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در کره ذوب شوند.

مرحله سوم:

کاسه را از روی حرارت بردارید و مواد را داخل قالب بریزید. این شکلات‌ها را یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا سفت شوند و سپس، از قالب بیرون بیاورید و نوش جان کنید.

شکلات خانگی
طرز تهیه شکلات خانگی

نکته‌های بهتر درست کردن شکلات خانگی

  • برای شیری و روشن شدن شکلات‌ها، پودر شیر خشک در ترکیب بریزید.
  • به جای پودر قند می‌توان از شکر هم استفاده کرد. تنها باید حواستان باشد که ذراتش به‌خوبی حل شوند تا زیر دندان احساس نشوند.
  • اگر بخواهید به جای روش بن‌ماری از حرارت مستقیم استفاده کنید، ممکن است کره بسوزد. با این کار شکلات مزه تلخی می‌گیرد.
  • ریختن یک عدد تخم مرغ دلخواه است و لازم است آن را به‌خوبی هم بزنید و بعد از پف کردن به بقیه مواد روی حرارت اضافه کنید.
  • اگر می‌خواهید شکلات را به شکل کم‌کالری و رژیمی درست کنید، می‌توانید از عسل یا شیره‌های مختلف به جای پودر قند استفاده کنید.
  • داخل این شکلات‌ها می‌توانید از مغزهای مختلف مانند فندق، پسته، بادام، گردو و نارگیل بریزید. این مواد را برای تزئین هم می‌توانید استفاده کنید.
  • بعضی افراد در تهیه شکلات از شیر هم استفاده می‌کنند که شما می‌توانید از شیرهای طعم‌دار مانند شیر نارگیل، شیر قهوه یا شیر موز استفاده کنید.
  • از قالب‌های سیلیکونی برای این کار استفاده کنید که شکلات‌ها به‌راحتی از آن جدا می‌شوند؛ اما از جایخی هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید. همین‌طور، از یک ظرف دیواره‌دار هم می‌توانید استفاده کنید که کف آن را با پلاستیک بپوشانید.
شکلات خانگی
طرز تهیه شکلات خانگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا