فیله سوخاری

در میان فست‌فودها، فیله سوخاری هم طرفداران زیادی دارد و حتی می‌توان روی آن به‌عنوان یک غذای مقوی و پرپروتئین هم حساب باز کنید. در این مطلب دسپخت، به شما می‌گوییم که فیله‌ها را مانند رستوران‌ها سوخاری کنید که خوشمزه شوند.

مواد اولیه لازم برای فیله سوخاری

نام مواد مقدار لازم
فیله مرغ ۵۰۰ گرم
پودر سوخاری ۳ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن و پودر سیر به اندازه دلخواه
فیله سوخاری
طرز تهیه فیله سوخاری

طرز تهیه فیله سوخاری

مرحله اول:

در ظرفی فیله‌های مرغ را بگذارید و سپس، سس خردل، سس مایونز و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. پیاز را هم به شکل درشت خلالی کنید و در همین ظرف بریزید. با دست همه مواد را با هم مخلوط کنید؛ طوری که تمام قسمت‌های فیله مزه‌دار شوند. سپس، در ظرف را ببندید و اجازه دهید برای چند ساعت در یخچال استراحت کنند.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و با یک چنگال به‌خوبی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. در ظرف دیگری، پودر سوخاری بریزید و در ظرف سوم هم آرد را بریزید و با مقداری ادویه مخلوط کنید.

مرحله سوم:

فیله‌ها را از یخچال درآورید و اول در آرد بغلتانید تا تمام قسمت‌های آن‌ها آردی شود. سپس، در ظرف تخم مرغ بگذارید تا حالت چسبناک پیدا کنند. در نهایت، در ظرف پودر سوخاری بغلتانید و مقداری با دست فشار دهید تا پودر سوخاری به آن بچسبد.

مرحله چهارم:

در قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید که فیله‌ها در آن شناور بمانند. سپس، روی شعله متوسط بگذارید تا داغ شود. سپس، فیله‌ها را داخل آن بریزید و صبر کنید تا تمام قسمت‌های آن‌ها به‌خوبی طلایی شوند. بهتر است بعد از داغ شدن روغن، حرارت را کم کنید تا با سرخ شدن، تکه‌های مرغ به‌خوبی پخته شوند.

مرحله پنجم:

فیله‌ها را بعد از پختن از قابلمه درآورید و روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود. سپس، آن را به همراه سیب زمینی سرخ‌شده و سس کچاپ نوش جان کنید.

فیله سوخاری
طرز تهیه فیله سوخاری

نکته‌های بهتر درست کردن فیله سوخاری

  • حتما رگ‌ها فیله‌ها را جدا کنید.
  • از پودر سوخاری یانکی یا پولکی استفاده کنید که درشت هستند و ظاهر بهتری به فیله‌ها می‌دهند.
  • ریختن زعفران دم‌کرده یا ادویه‌هایی مانند زیره سبز به سلیقه شما بستگی دارد. اگر این سبک از طعم را دوست دارید، حتما امتحان کنید.
  • برای رژیمی درست کردن این غذا، می‌توانید فیله‌ها را در فر بپزید و تنها مدت کوتاهی آن‌ها را در روغن تفت دهید. علاوه‌براین، می‌توانید چند برش روی فیله‌ها ایجاد کنید تا بهتر پخته شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا