مربای هویج

مربای هویج یکی از انواع مرباها است که طرفداران زیادی دارد. از آنجایی هم که این میوه را می‌توان در هر فصلی از سال پیدا کرد، یکی از گزینه‌های مناسب برای تهیه مربا به حساب می‌آید. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم و می‌گوییم حتی اگر برای اولین بار می‌خواهید این مربا را درست کنید، چطور آن را بی‌نقص انجام دهید.

مواد اولیه لازم برای مربای هویج

نام مواد مقدار لازم
هویج ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
مربای هویج
طرز تهیه مربای هویج

طرز تهیه مربای هویج

مرحله اول:

هویج‌ها را بشورید و صبر کنید تا خشک شوند. برای خشک شدن می‌توانید از دستمال تمیز نخی هم کمک بگیرید. سپس، آن‌ها را به شکل درشت یا ریز رنده کنید.

مرحله دوم:

هویج‌های رنده‌شده و شکر را در یک قابلمه بریزید و برای مدت یک شب در یخچال بگذارید تا استراحت کنند. با این کار مربای بهتری هم خواهید داشت.

مرحله سوم:

در قابلمه مقدار کمی آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید. در ابتدا حرارت را بالا نگه دارید تا به جوش بیاید. بعد از جوشیدن، شعله را کم کنید و صبر کنید تا مربا آماده شود. معمولا دو ساعت زمان برای این کار نیاز است.

مرحله چهارم:

یک قاشق از مربا را بردارید و اجازه دهید سرد شود. اگر وقتی که خنک شد، حالت کشداری پیدا کرد و هویج هم به‌خوبی نرم شده‌بود؛ گلاب و آب لیمو را به آن اضافه و سپس، ده دقیقه بعد حرارت زیرش را خاموش کنید.

مربای هویج
طرز تهیه مربای هویج

نکته‌های بهتر درست کردن مربای هویج

  • هویج را می‌توانید به شکل نگینی هم خرد کنید.
  • برای این‌که رنگ هویج‌ها تیره نشوند، در قابلمه را نبندید.
  • برای عطر بیشتر این مربا، پودر هل، زعفران دم‌کرده و وانیل می‌توانند کمک‌کننده باشند.
  • اگر هویج سفت است و می‌خواهید در زمان کوتاه‌تری مربا را درست کنید، می‌توانید یک بار هویج را با آب روی حرارت بگذارید تا پخته شوند. سپس، با شکر ترکیب کنید.
مربای هویج
طرز تهیه مربای هویج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا