کیک ردولوت

می‌توانید کیک‌های جشن‌های را خودتان در خانه درست کنید. یکی از بهترین کیک‌هایی که با تزئین ساده هم زیبایی خیره‌کننده‌دارد، کیک ردولوت است. به‌آسانی آن را در خانه بپزید. فقط چند نکته را در تهیه آن رعایت کنید تا دقیقا به همان کیکی برسید که قنادی‌های معروف و محبوب آن‌ها را تهیه می‌کنند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را در چند قدم کوتاه و آسان در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای کیک ردولوت

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱ و ½ پیمانه
روغن مایع ¾ پیمانه
آرد ۲ و ½ پیمانه
باتر میلک ۱ پیمانه
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
کرم پنیری ۲ پیمانه
رنگ خوراکی قرمز ۱ قاشق غذاخوری
خامه فرم‌گرفته به اندازه دلخواه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چای‌خوری
کیک ردولوت
طرز تهیه کیک ردولوت

طرز تهیه کیک ردولوت

مرحله اول:

اگر باتر میلک آماده ندارید، ابتدا آن را با شیر پرچرب و آبلیمو درست کنید. برای این کار ۱ پیمانه شیر پرچرب را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید و هم بزنید. شیر بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌برد که به آن باتر میلک می‌گویند.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی در ظرف بشکنید و با شکر و وانیل مخلوط کنید. آن‌ها را به‌خوبی هم بزنید تا حالت خامه‌ای و کشدار پیدا کند. سپس، باتر میلک را به این مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید. زمانی‌که روغن را هم اضافه کردید، هم زدن را تکرار کنید. سپس، سرکه و رنگ خوراکی را هم در آن بریزید.

مرحله سوم:

آرد، بیکینگ پودر و نوک قاشق چای‌خوری نمک را با هم ترکیب و الک کنید. این کار را سه بار انجام دهید تا تمام هوای بین آن‌ها از بین برود. سپس، آن‌ها را هم به مواد قبلی اضافه کنید و با لیسک به‌آرامی آن‌ها را هم بزنید.

مرحله چهارم:

در کف قالب کیک کاغذ روغنی بگذارید. اگر کاغذ روغنی ندارید، یک قاشق چای‌خوری روغن مایع و آرد را با هم مخلوط کنید و با براش به دیواره‌های قالب بمالید. با این کار، کیک به ظرف نمی‌چسبد. مواد را داخل قالب بریزید و چند با محکم به زمین بکوبید تا تمام هوای داخل آن از بین برود.

مرحله پنجم:

کیک را در فر از قبل داغ‌شده بگذارید. اجازه دهید کیک ردولوت به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بماند. قبل از برداشتن، با یک خلال ببینید آیا مواد به آن می‌چسبند یا نه. اگر هیچ موادی به خلال نچسبید، کیک شما آماده‌است.

مرحله ششم:

بعد از سرد شدن، کیک ردولوت را از وسط نصف کنید. اگر وسط کیک برآمدگی دارد، آن را هم برش دهید و صاف کنید.

مرحله هفتم:

هر برش از کیک را باید مرطوب کنید. برای این کار می‌توانید از ترکیب شیر و شکر یا آبمیوه استفاده کنید. سپس، کرم پنیری را روی لایه اول بریزید. سپس، لایه بعدی را روی آن بگذارید و دور آن را با خامه فرم‌گرفته روکش کنید.

مرحله هشتم:

قسمت باقی‌مانده از کیک را به حالت پودر درآورید و روی خامه بریزید. علاوه‌براین، می‌توانید از گردو و گل زدن با خامه هم برای تزئین استفاده کنید. سپس، کیک را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

کیک ردولوت
طرز تهیه کیک ردولوت

نکته‌های بهتر درست کردن کیک ردولوت

  • برای خوش‌طعم‌تر شدن کیک ردولوت از اسانس توت فرنگی استفاده کنید.
  • اگر به رنگ خوراکی حساسیت دارید؛ برای رنگ طبیعی، چند لبو را بپزید و آب آن را بگیرید.
  • سرکه باعث می‌شود کیک شما خوش‌رنگ‌تر باشد. اگر علاقه نداشتید، می‌توانید آن را حذف کنید.
  • اگر مایل بودید، می‌توانید یک پیمانه ماست هم به مواد اضافه کنید. این کار کیک شما را خوشمزه می‌کند.
  • برای کرم پنیری، می‌توانید شکلات سفید را با خامه مخلوط کنید و ۱۲ ساعت در فریزر بگذارید. سپس، به آن پنیر خامه‌ای بزنید و برای مدت ۱۵ دقیقه با همزن مخلوط کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا