سوپ رشته

از ساده‌ترین سوپ‌هایی که می‌توانید برای مهمانی‌ها یا اوقاتی که بیمار در خانه درست کنید، سوپ رشته است. درست کردن آن قانون خاصی ندارد اما در اکثر دستور پخت‌ها مواد مشترکی وجود دارد. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را به شکل ساده توضیح می‌دهیم و به شما می‌گوییم با چه نکاتی می‌توانید آن را خوشمزه‌تر درست کنید.

مواد اولیه لازم برای سوپ رشته

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ۲۰۰ گرم
رشته ورمیشل ۱ پیمانه
پیاز متوسط ۲ عدد
هویج بزرگ ۲ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
جعفری خردشده ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
روغن مایع سرخ‌کردنی ۲ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۲ عدد
سوپ رشته
طرز تهیه سوپ رشته

طرز تهیه سوپ رشته

 

مرحله اول:

مرغ را در یک قابلمه بریزید و به آن، آب اضافه کنید. سپس، روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از این‌که ۳ دقیقه جوشید، آب را خالی کنید و مرغ را بشورید. یک بار دیگر در قابلمه آب بریزید و مرغ را به همراه یک عدد پیاز و مقداری زردچوبه رو حرارت بگذارید. با این کار، بوی بد مرغ گرفته می‌شود. سپس، اجازه دهید برای مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پخته شود. بعد از گذشت این زمان و سرد شدن، آن را ریش‌ریش کنید.

مرحله دوم:

پیاز دوم را به شکل نگینی خرد و در قابلمه‌ای با روغن داغ بریزید. بعد از سبک شدن، مقداری زردچوبه را به آن اضافه کنید. سپس، نوبت به مرغ می‌رسد که باید آن را هم در قابلمه بریزید و مقداری در روغن تفت دهید.

مرحله سوم:

رب گوجه فرنگی را هم در همان قابلمه بریزید و در روغن سرخ کنید. با این کار، سوپ شما رنگ بهتری به خود می‌گیرد و بوی خامی رب هم از بین می‌رود. در ادامه، ادویه‌ها را بریزید و چند لیوان آب اضافه کنید. شعله را زیاد کنید تا ترکیب به جوش بیاید. بعد از جوشیدن زیر آن را کم کنید و در قابلمه را بگذارید.

مرحله چهارم:

بعد از یک ربع هویج را به شکل نگینی خرد و گوجه فرنگی را پوره یا به تکه‌های کوچک تقسیم و به مواد اضافه کنید.

مرحله پنجم:

بعد از جا افتادن مواد نوبت به اضافه کردن رشته ورمیشل می‌رسد. آن را هم بریزید و به‌آرامی هم بزنید تا به هم نچسبند. سپس، صبر کنید تا لعاب بیاندازد. بهتر است این کار را در دو مرحله انجام دهید تا مطمئن باشید که سوپ غلیظ نمی‌شود. بعد از نیم ساعت از ریختن رشته‌ها، اگر سوپ به غلظت دلخواه رسید، جعفری را هم اضافه، میزان ادویه غذا را چک و حدود ۵ دقیقه بعد حرارت را خاموش کنید. سوپ شما آماده است تا آن را در ظرف دلخواه بریزید و با آب لیموی تازه نوش جان کنید.

سوپ رشته
طرز تهیه سوپ رشته

نکته‌های بهتر درست کردن سوپ رشته

  • به جای مرغ می‌توانید از گوشت و میگو استفاده کنید.
  • این سوپ بعد از سرد شدن، غلیظ‌تر می‌شود؛ بنابراین، باید در ریختن رشته دقت داشته‌باشید.
  • جو پرک هم می‌توان در این سوپ ریخت. آن هم مانند رشته ورمیشل باعث غلیظ شدن غذا می‌شود.
  • اگر می‌خواهید این غذا را برای کسانی که گیاه‌خوار هستند، درست کنید؛ به جای مرغ در آن، قارچ، هویج، کلم یا کرفس بریزید.
  • اگر این سوپ را برای بیمار درست می‌کنید، لازم نیست پیاز را سرخ کنید. در این زمان بهتر است رب گوجه فرنگی را هم تفت ندهید.
سوپ رشته
طرز تهیه سوپ رشته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا