رنگینک

یکی از دسرهایی که مردم جنوب کشور برای افطار و سحری ماه مبارک رمضان درست می‌کنند، رنگینک است. این دسر را می‌توان برای عصرانه یا میان‌وعده‌های دیگر هم استفاده کرد؛ چون به دلیل خرمایی که دارد، علاوه بر خوشمزگی مقوی هم است. در این مطلب دسپخت، به شما می‌گوییم آن را به چه صورت درست کنید.

مواد اولیه لازم برای رنگینک

نام مواد مقدار لازم
خرما ۳۰۰ گرم
مغز گردو ۱۰۰ گرم
کره ۲۰۰ گرم
آرد ۲ پیمانه
پودر دارچین ۱ قاشق مرباخوری
پودر هل ۱/۲ قاشق مرباخوری
پودر نارگیل یا پودر پسته به اندازه دلخواه
رنگینک
طرز تهیه رنگینک

طرز تهیه رنگینک

 

مرحله اول:

هسته خرماها را جدا کنید و به جای آن، گردو بگذارید. برای جدا کردن هسته می‌توانید از یک خودکار تمیز استفاده کنید یا این‌که با یک چاقو یک بخش از آن را ببرید و هسته را بیرون آورید. سپس، خرماها را کف ظرفی که می‌خواهید این دسر را داخل آن درست کنید، بگذارید. بهتر است این کار را به شکلی انجام دهید که قسمت زیری خذرما در کف ظرف باشد.

مرحله دوم:

آرد الک‌شده را در تابه‌ای بریزید و تفت دهید تا رنگش از سفید به طلایی تغییر کند. معمولا این کار نیم ساعت طول می‌کشد و باید در تمام این مدت هم بزنید تا کف آرد نسوزد.

مرحله سوم:

زمانی‌که بوی خامی آرد از بین رفت، کره را به آن اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا آرد با کره ترکیب و سرخ شود. در انتهای کار، پودر دارچین و هل را هم اضافه کنید و سپس، تابه را از روی حرارت بردارید. البته هم زدن را ادامه دهید تا مواد از حرارت بیفتد وگرنه، کف ظرف می‌سوزد.

مرحله چهارم:

با قاشق ترکیب آرد و کره را روی خرماها بریزید. این کار را به‌آرامی انجام دهید تا تمام فاصله‌ها را پر کنید. بعد از تمیز کردن کناره‌های ظرف هم روی آن را با پودر نارگیل یا پسته تزئین کنید.

رنگینک
طرز تهیه رنگینک

نکته‌های بهتر درست کردن رنگینک

  • می‌توان کره را در تابه آب و سپس، آرد را به آن اضافه کرد.
  • به جای کره می‌توان از روغن مایع هم ریخت. برای این مواد حدود ½ پیمانه روغن نیاز است.
  • از خرماهای نرم مانند رطب استفاده کنید اما اگر خرماهایی که تهیه کرده‌اید، سفت هستند؛ آن‌ها را برای یک ساعت در آب ولرم بگذارید.
  • بعد از درست کردن این دسر می‌توانید آن را در یخچال بگذارید و بعد از استراحت یک ساعته، به شکل مربع یا لوزی‌های کوچک برش دهید.
  • اگر می‌خواهید این دسر را به شکل گلوله‌ای درآورید، هسته خرما را جدا و بعد از له کردن به ترکیب آرد و کره اضافه کنید. این گلوله‌ها را می‌توانید در کنجد بغلتانید.
رنگینک
طرز تهیه رنگینک
رنگینک
طرز تهیه رنگینک
رنگینک
طرز تهیه رنگینک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا