شکلات داغ

برای روزهای سرد پاییز و زمستان تنها شیر کاکائو را با دونات امتحان نکنید. در این زمان، به سراغ شکلات داغ که نوشیدنی گرم دیگری است، بروید. درست کردن این گزینه هم مانند بقیه ساده است اما اگر می‌خواهید آن را به شکلی جذاب درست کنید، ادامه این مطلب دسپخت را تا انتهای آن بخوانید. در این نوشته کوتاه برایتان می‌گوییم چطور یک شکلات داغ غلیظ درست کنید.

مواد اولیه لازم برای شکلات داغ

نام مواد مقدار لازم
شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم
شیر ۲ پیمانه
شکر ۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق چای‌خوری
شکلات داغ
طرز تهیه شکلات داغ

طرز تهیه شکلات داغ

 

مرحله اول:

شکر و پودر کاکائو را در شیر بریزید و به‌خوبی هم بزنید تا دانه‌های ریز آن‌ها در شیر حل شوند. سپس، این ترکیب را روی شعله بگذارید و هم بزنید تا ذرات شکر به‌طورکامل حل شوند؛ چون، در شیر سرد شکر به‌خوبی حل نمی‌شود.

مرحله دوم:

شکلات را به اندازه‌های کوچکی تقسیم و به مخلوط شیر اضافه کنید. هم زدن را ادامه دهید تا شکلات هم آب شود. سپس، حرارت زیر آن را خاموش کنید.

مرحله سوم:

هات چاکلت را در فنجان‌های خود بریزید و رویشان را با خامه یا مارشمالو تزئین کنید. حالا نوشیدنی داغ شما آماده است تا آن را در یک روز سرد زمستان نوش جان کنید.

شکلات داغ
طرز تهیه شکلات داغ

نکته‌های بهتر درست کردن شکلات داغ

  • هات چاکلت را می‌توان با بسته فوری هم درست کرد.
  • برای طعم بهتر مقداری پودر اسپرسو به آن اضافه کنید.
  • برای عطر بیشتر و گرم‌تر مقداری دارچین یا جوز هندی در انتها به نوشیدنی اضافه کنید.
  • اگر احساس کردید که نوشیدنی شما غلظت کافی را ندارد، یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود.
  • میزان شیرین بود این نوشیدنی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید تلخ‌تر باشد، از شکلات با درصد تلخی بالاتر استفاده و شکر را حذف کنید.
شکلات داغ
طرز تهیه شکلات داغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا