ناهار امروز چی بپزم؟

این‌که ناهار امروز چی باشد یکی از سوالات تکراری اکثر افراد است و می‌توان گفت تقریبا تمام خانواده‌ها با آن مواجه می‌شوند. برای این‌که جواب درستی به  سوال ناهار امروز چی بپزم، بدهید، می‌توانید لیستی آماده کنید که در آن، نام چندین غذا نوشته‌ شده‌است که به‌راحتی از میانشان انتخاب کنید. در این مطلب دسپخت قصد داریم غذای ایرانی را معرفی کنیم که می‌توانید برای ناهار درست کنید.

باقالی پلو با ماهیچه

یکی از اعیانی‌ترین غذاهایی که می‌توانید برای خانواده یا مهمانی‌هایی که درست کنید، باقالی پلو با ماهیچه است. برای تهیه این غذا باید چند ساعت زمان بگذارید و گوشت ماهیچه را بار بگذارید و سپس، به سراغ درست کردن برنج با قالی و شوید بروید. در کنار این غذا انواع سالاد، زیتون پرورده و نوشیدنی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

باقالی پلو با ماهیچه از غذاهای ایرانی
انواع غذاهای ایرانی

جوجه کباب

اگر به دنبال غذای پروتئینی می‌گردید اما می‌خواهید آن را در زمان کوتاه آماده کنید، به سراغ جوجه کباب بروید. تنها کاری که برای خوشمزه شدن آن باید انجام دهید، مزه‌دار کردن و استراحت دادن به آن است. با پیاز، زعفران دم‌کرده، فلفل سیاه، فلفل قرمز و سس مایونز تکه‌های جوجه را مزه‌دار کنید.

قورمه سبزی

یکی از غذاهای مجلسی و پرطرفدار در میان افراد مختلف، قورمه سبزی است که برای تهیه آن لازم است حواستان به نکات جا افتادن آن باشد. این غذا به ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز دارد تا به‌خوبی جا بیفتد و سبزیجات و آب گوشت با هم ترکیب شوند. همین‌طور، عطر لیمو عمانی به این غذا مزه دیگری می‌دهد که باعث می‌شود افراد عاشق طعم آن شوند.

عدس پلو

یکی از غذاهایی که با گوشت چرخ‌کرده می‌توانید برای ناهار درست کنید، عدس پلو است. این غذا از گوشت چرخ‌کرده، پیاز، برنج، عدس و کشمش تهیه می‌شود. بعضی افراد مواد را به شکل جداگانه تهیه می‌کنند و سپس، هنگام سرو آن‌ها را به شکل دلخواه در ظرف موردنظر تزئین کنید. اما افراد زیادی هم هستند که ترجیح می‌دهند مواد را در زمان تهیه با هم مخلوط کنند.

کباب تابه‌ای

یکی از غذاهایی که می‌توانید برای ناهار امروز آماده کنید، کباب تابه ای است که درست کردن آن هم زمان چندانی از شما نمی‌گیرد. برای تهیه این غذا به گوشت‌ چرخ‌کرده نیاز دارید و می‌توانید آن را به همراه نان یا برنج میل کنید. برای تهیه آن به تخم مرغ نیاز ندارید و به کمی ورز دادن گوشت، مواد به‌خوبی به هم می‌چسبند و وا نمی‌روند.

مرغ شکم‌پر

درست کردن مرغ شکم پر کار سختی نیست اما باید چند ساعت قبل از وعده ناهار به فکر درست کردن آن باشید. حتی مزه‌دار کردن مرغ از شب قبل می‌تواند کمک کند که غذایتان خوشمزه‌تر شود. این مرغ در فر آماده می‌شود و می‌توانید در حین پختن به سایر کارهای خوب برسید.

خورشت بامیه

زمانی‌که بامیه به بازار می‌آید، افراد زیادی از آن غذا تهیه می‌کنند و خورشت بامیه یکی از غذاهایی است که می‌توان با گوشت یا بدون آن تهیه کرد؛ بنابراین، اگر مهمانانی دارید که ممکن است گیاهخوار باشند؛ تهیه این غذا به شکل بدون گوشت می‌تواند انتخاب خوبی باشد. از آن‌جایی‌هم که بامیه لعاب خوبی به خورشت می‌دهد، حتما انتخاب خوبی خواهدبود.

قیمه

ته‌دیگ و قیمه یکی از بهشتی‌ترین ترکیبات برای ایرانی‌ها است. قیمه هم از جمله غذاهایی است که می‌توانید برای مهمانی‌ها درست کنید. برای تهیه آن به گوشت خورشتی، لپه، رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و ادویه نیاز دارید. البته لازم است برای این غذا سیب‌زمینی هم سرخ کنید تا یک انتخاب عالی برای ناهار به حساب بیاید.

قیمه از غذاهای ایرانی
انواع غذاهای ایرانی

خوراک لوبیا

معمولا برای شام یا صبحانه خوراک لوبیا تهیه می‌شود اما این غذا را می‌توانید برای ناهار هم درست کنید و یک غذای نانی به حساب می‌آید. برای تهیه آن لوبیاها را چند ساعت خیس کنید تا نفخ آن‌ها از بین برود و سپس، با پیاز، رب گوجه فرنگی و سیب زمینی در قابلمه بریزید تا پخته شوند. در کنار آن، سماق، روغن زیتون، آب نارنج و سیر ترشی یک ترکیب عالی می‌سازند.

سمبوسه

غذاهای ساده و سریع دیگری که می‌توانید تهیه کنید، سمبوسه است. این غذای جنوبی با مواد مختلفی آماده می‌شود و بعد از تهیه مواد، آن‌ها را در نان لواش می‌پیچند و در روغن داغ سرخ می‌کنند. این غذا تند است و در تهیه آن از ادویه‌هایی مانند فلفل قرمز استفاده می‌شود. اما می‌توانید به سلیقه خود مقدارشان را کم یا زیاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا