املت قارچ

اگر برای وعده‌های خود به دنبال یک غذای نونی ساده اما مقوی و خوشمزه می‌گردید، املت قارچ را امتحان کنید. خوبی که این غذا دارد، تنوع در مواد اولیه آن است. به سلیقه خود می‌توانید موادی را در آن بریزید که دوست دارید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه یک مدل از آن را برایتان آورده‌ایم که ساده اما خوشمزه است.

مواد اولیه لازم برای املت قارچ

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
قارچ متوسط ۵ عدد
پیازچه ۳ عدد
فلفل سبز تند ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و روغن مایع به اندازه دلخواه

املت قارچ

طرز تهیه املت قارچ

 

مرحله اول:

قارچ‌ها را به شکلی که دوست دارید، خرد کنید. سپس، در تابه روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. حالا قارچ‌ها را در آن تفت دهید و حرارت را بالا نگه دارید تا به‌خوبی سرخ شوند و آبشان از بین برود. مقداری نمک هم به آن بزنید.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بریزید و بعد از اضافه کردن نمک و فلفل سیاه به‌خوبی هم بزنید تا از حالت لختگی دربیایند. علاوه‌براین، انجام این کار باعث می‌شود که بعد از پخت به‌خوبی پف کنند. پیازچه را هم خرد و به آن اضافه کنید.

مرحله سوم:

فلفل سبز را کبابی و بعد از تغییر رنگ، به بخش‌های کوچک خرد کنید. مخلوط تخم مرغ و پیازچه را به تابه قارچ اضافه کنید و سپس، فلفل‌ها را هم روی آن‌ها بریزید.

مرحله چهارم:

در تابه را ببندید و اجازه دهید یک سمت آن به خوبی سرخ شود. سپس، آن را برگردانید تا روی دیگر آن هم سرخ شود. حالا آماده است آن را در ظرف دلخواهتان بکشید و نوش جان کنید.

املت قارچ

نکته‌های بهتر درست کردن املت قارچ

  • به جای روغن مایع از کره استفاده کنید تا غذایتان عطر بهتری بگیرد.
  • ریختن مقداری جعفری تازه خردشده هم می‌تواند مزه خوبی به غذایتان بدهد.
  • بعضی افراد دوست دارند پنیر پیتزا را به هر غذایی اضافه کنند. می‌توانید مقداری پنیر هم روی این املت بریزید و در تابه را ببندید تا آب شوند.

املت قارچ املت قارچ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا