خورشت هویج

اگر از مزه ملس غذاها لذت می‌برید، خورشت هویج تبریز یکی از غذاهایی است که حتما از خوردن آن لذت می‌برید. درست کردن این غذا می‌تواند با توجه به سلیقه هر فرد منحصربه‌فرد باشد؛ اما در ادامه این مطلب دسپخت، روش پخت آن را به ساده‌ترین شکل برایتان می‌آوریم تا به‌راحتی این غذا را در خانه و حتی برای اولین بار درست کنید.

مواد اولیه لازم برای خورشت هویج

نام مواد مقدار لازم
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
هویج بزرگ ۳ عدد
آلو خورشتی ۱۵ عدد
آبغوره ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
روغن مایع سرخ‌کردنی به اندازه دلخواه
خورش هویج
طرز تهیه خورش هویج

طرز تهیه خورشت هویج

 

مرحله اول:

هویج‌ها را بشورید و به شکل خلالی خرد کنید. سپس، در تابه مقداری روغن بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا کمی نرم شوند و مزه شیرینی پیدا کنند. این کار اجازه نمی‌دهد هویج‌ها بعد از اضافه شدن به خورشت له شوند.

مرحله دوم:

پیاز را به شکل خلالی یا نگینی خرد کنید و آن را هم در روغن سرخ کنید. بعد از این‌که پیاز شفاف و سبک شد، مقداری زردچوبه و نمک به آن بزنید تا طلایی شوند. زمانی‌که کاراملی شدند، گوشت را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به‌خوبی سرخ شود. حالا ۴ لیوان آب جوشیده به خورشت اضافه کنید و حرارت زیرش را زیاد کنید تا به جوش بیاید. بعد از جوشیدن، در قابلمه را ببندید و با حرارت کم صبر کنید تا خورشت جا بیفتد.

مرحله سوم:

آلوها را خیس کنید و اجازه دهید برای مدت نیم ساعت در آب ولرم خیس بخورند. سپس، آن‌ها را با کمی روغن تفت دهید تا خوش‌رنگ و خوشمزه شوند.

مرحله چهارم:

بعد از یک ساعت هویج و آلو را به مواد اضافه کنید و یک بار مزه غذا را بچشید تا ببینید نمک یا ادویه‌ای کم است یا خیر. بعد از تنظیم کردن آن‌ها، آبغوره را هم اضافه کنید که خورشت طعم ملسی به خود بگیرد. بعد از پخته شدن گوشت‌ها غذایتان آماده است تا آن را نوش جان کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن خورشت هویج

  • به جای هویج، زردک هم می‌توان در این غذا ریخت.
  • به جای آبغوره می‌توانید از آبلیمو ترش یا آب‌نارنج استفاده کنید.
  •  ریختن زعفران دم‌کرده، دارچین، پودر سیر و ادویه کاری به سلیقه شما بستگی دارد و اگر دوست داشتید، می‌توانید اضافه کنید.
  • قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی غذایتان را خوش‌رنگ می‌کند. حتما قبل از ریختن در غذا، کمی در روغن تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ بهتری پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا