موساکا

ته‌چین غذای محبوب ایرانی‌ها است. اگر به این غذا علاقه دارید، حتما از موساکا هم لذت خواهید برد. این غذا هم مانند ته‌چین به شکل لایه‌لایه از گوشت و مواد دیگر تهیه می‌شود و مزه خوبی دارد. البته شاید بهتر است بگوییم شبیه گراتن سیب زمینی است؛ چون آن غذا را هم به همین شکل تهیه می‌کنند. در این مطلب دسپخت، دستور تهیه این غذای خوشمزه را در اختیارتان می‌گذاریم و می‌گوییم چطور می‌توانید آن را به شکل منحصربه‌فرد برای خودتان درست کنید.

مواد اولیه لازم برای موساکا

نام مواد مقدار لازم
بادمجان متوسط ۳ عدد
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرم
سس بشامل ۲ پیمانه
پنیر پیتزا به اندازه دلخواه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
روغن مایع سرخ‌کردنی به اندازه دلخواه
موساکا
طرز تهیه موساکا

طرز تهیه موساکا

 

مرحله اول:

برای این غذا لازم نیست بادمجان‌ها را پوست بگیرید اما اگر دوست داشتید، این کار را انجام دهید. سپس، آن‌ها را به شکل حلقه‌ای نازک برش بزنید. مقداری نمک به آن‌ها بزنید و اجازه دهید برای یک ساعت در همان حالت بمانند. با این کار، اگر تلخ باشند، تلخی آن‌ها گرفته می‌شود. سپس، آن‌ها را فشار دهید تا آب تلخ آن‌ها از بین برود. البته برای این کار می‌توانید آن‌ها را با دستمال تمیزی پاک کنید.

مرحله دوم:

بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید. اگر احساس می‌کنید سرخ کردن کالری غذا را بیشتر می‌کند، می‌توانید آن‌ها را کف سینی فر بچینید و کمی روغن زیتون به آن‌ها بزنید. سپس، اجازه دهید برای مدت نیم ساعت در فر بمانند. سیب‌زمینی‌ها را هم آبپز کنید. اما اجازه ندهید که له شوند. زمانی‌که کمی نرم شدند، آن‌ها را از آب بیرون آورید و به شکل ورقه‌ای خرد کنید.

مرحله سوم:

پیاز را به شکل نگینی خرد و در روغن سرخ کنید. بعد از تفت خوردن، ادویه و گوشت را هم در همان تابه بریزید و هم بزنید تا رنگ تمام قسمت‌های گوشت تغییر کنند.

مرحله چهارم:

مقداری سس بشامل در کف ظرف مناسب فر بریزید. سپس، یک لایه سیب زمینی، یک لایه بادمجان، یک لایه گوشت بریزید و سپس، رویشان سس بشامل و پنیر پیتزا اضافه کنید. می‌توانید این کار را یک بار انجام دهید اما اگر مواد زیاد است، می‌توانید تا تمام شدن مواد، چند لایه در ظرف بچینید.

مرحله پنجم:

ظرف را در فر بگذارید و اجازه دهید برای مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد پخته شوند. بعد از این زمان، گریل را روشن کنید تا پنیر روی این غذا طلایی شود. حالا این غذا آماده است تا آن را در وعده ناهار، شام یا میان‌وعده نوش جان کنید.

موساکا
طرز تهیه موساکا

نکته‌های بهتر درست کردن موساکا

  • پنیر موزارلا و پارمزان این غذا را خوشمزه می‌کنند.
  • ریختن فلفل دلمه‌ای، قارچ یا هویج هم به سلیقه شما بستگی دارد.
  • برای تزئین می‌توانید مقداری جعفری خرد کنید و بعد از پخته شدن، روی غذا بریزید.
  • اضافه کردن یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به گوشت، باعث می‌شود غذایتان خوش‌رنگ شود.
  • اگر گوشت دوست ندارید و می‌خواهید یک غذای گیاهی را امتحان کنید؛ همین دستور را با سویا امتحان کنید.
موساکا
طرز تهیه موساکا
موساکا
طرز تهیه موساکا
موساکا
طرز تهیه موساکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا