سس بشامل

نام سس بشامل در دستور تهیه غذاهای زیادی مانند بیف استراگانف، پاستا پنه آلفردو، لازانیا و موساکا دیده می‌شود. درست کردن این مایه کرمی‌رنگ آسان است و تنها باید بدانید کدام مواد را به چه شکل با هم ترکیب کنید که سس غلظت و مزه خوبی داشته‌باشد. در این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را به ساده‌ترین شکل ممکن برایتان آورده‌ایم و در ادامه، برایتان می‌گوییم چه چیزهایی روی مزه این سس تاثیر می‌گذارند.

مواد اولیه لازم برای سس بشامل

نام مواد مقدار لازم
کره ۵۰ گرم
آرد ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، پودر سیر و جوز هندی به اندازه دلخواه
سس بشامل
طرز تهیه سس بشامل

طرز تهیه سس بشامل

 

مرحله اول:

کره را در تابه بریزید تا آب شود. سپس، آرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله نشود و نسوزد. بعد از چند دقیقه که احساس کردید بوی خامی آرد از بین رفت، شیر را اضافه کنید.

مرحله دوم:

شیر را به‌آرامی اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا آرد گلوله نشود. همین‌طور، اگر مقدار هم زدن کم باشد، مواد کف ظرف می‌چسبند و می‌سوزند.

مرحله سوم:

زمانی‌که شیر به غلظت دلخواهتان رسید، ادویه‌ها را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا همه بخش‌های آن مزه‌دار شوند. سپس، حرارت زیر سس را خاموش کنید و در غذایی که می‌خواهید، بریزید.

سس بشامل
طرز تهیه سس بشامل

نکته‌های بهتر درست کردن سس بشامل

  • اگر به ادویه‌ای حساسیت داشتید یا عطر آن را دوست نداشتید، می‌توانید حذفشان کنید.
  • اگر بعد از اضافه کردن شیر، متوجه شدید مواد گلوله‌گلوله شدند، در همان زمان یک صافی بردارید و یک بار مواد را از آن بگذرانید.
  • اگر می‌خواهید سسی که درست می‌کنید، مزه بهتری پیدا کند، مقداری سس مایونز یا خامه صبحانه به آن اضافه کنید. این دو را بعد از خاموش کردن حرارت و خنک شدن بریزید.
سس بشامل
طرز تهیه سس بشامل
سس بشامل
طرز تهیه سس بشامل
سس بشامل
طرز تهیه سس بشامل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا