نان خامه ای

نان خامه ای یکی از شیرینی‌هایی است که با وجود چربی فراوان و پرکالری بودن، مشتریان پروپاقرص خود را دارد. دسری که معمولا افراد در نگاه اول فکر می‌کنند درست کردن آن کار سختی است و بهتر است به سراغ قنادی‌ها بروند. در صورتی‌که با چند کار کوچک می‌توانند بهترین و قابل‌اعتمادترین نامه خامه ای را در خانه خود درست کنند. در ادامه این مطلب دسپخت، روش پختی را در اختیارتان می‌گذاریم که برای همیشه این باور منفی را کنار بگذارید. دستور پختی که در مدتی کوتاه بتوانید این شیرینی خوشمزه را در خانه برای خود و مهمانتان تهیه کنید.

مواد اولیه لازم برای نان خامه ای

نام مواد مقدار لازم
آرد گندم/قنادی ۱۲۵ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
کره ۵۰ گرم
آب ۲۰۰ میلی‌گرم
شکر ۱ قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر نصف قاشق چای‌خوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای

طرز تهیه نان خامه ای

مرحله اول:

خامه قنادی خود را در دمای محیط بگذارید تا آب شود. سپس، یک قابلمه با اندازه متوسط روی شعله اجاق بگذارید. داخل آن، آب، شکر و نصف کره را اضافه کنید. اجازه دهید شروع به جوشیدن کند. جوشیدن از گوشه‌های قابلمه شروع می‌شود.

مرحله دوم:

بعد دیدن اولین حباب‌ها روی آب، آرد را به ترکیب روی گاز اضافه کنید. تند مخلوط را هم بزنید تا گوله گوله نشود. خمیر را تا زمانی هم بزنید تا آب داخل آن به‌طور کامل بخار شود. بعد از چند دقیقه می‌بینید که مواد جمع شده‌اند. ترکیب را کنار بگذارید تا سرد شود.

مرحله سوم:

بعد از این‌که مواد سرد شد؛ تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به ترکیب اضافه کنید. بعد از این‌که هر تخم مرغ اضافه شد، مواد را به‌خوبی هم بزنید. در این مرحله بیکینگ پودر و وانیل را هم اضافه کنید. در نهایت، ماده‌ای شما حالت چسبناک و یک‌دستی به خودش می‌گیرد.

مرحله چهارم:

مواد را داخل ماسوره ساده با اندازه متوسط بریزید. سپس، روی سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و مواد را داخل آن با کمی فاصله بریزید. معمولا مواد نان خامه ای بعد از پخت سه برابر می‌شود؛ بنابراین، طوری آن‌ها را کنار هم بچینید که به همدیگر نچسبند.

مرحله پنجم:

سینی را داخل فر با درجه حرارت ۱۵۰ درجه بگذارید و اجازه دهید نان‌های خامه‌ای شما ۳۰ تا ۴۰دقیقه در آن پخته شوند. یکی از آن‌ها را باز کنید. اگر پفکی و توخالی شده‌باشند، سیر را از فر بردارید و اجازه دهید خنک شوند.

مرحله ششم:

زمانی‌که نان‌های خامه‌ای در حال سرد شدن هستند؛ به سراغ خامه بروید. با دور تند هم‌زن، آن را هم بزنید. معمولا بعد از ۵ دقیقه شکل خامه تغییر می‌کند؛ اما ادامه دادن این کار تا ۲۰ دقیقه باعث می‌شود خیالتان راحت باشد دیگر خامه آب نمی‌شود. خامه را داخل پلاستیک بریزید و از یک ماسوره کوچک برای ریختن خامه داخل نان استفاده کنید.

مرحله هفتم:

داخل نان خامه ای بعد از پخت خالی می‌شود. زیر آن را با یک چاقو سوراخ کنید و سپس، خامه را داخل آن بریزید. اگر نمی‌دانید خامه را چطور درست کنید، بهتر است حتما مطلب خامه برای کیک را بخوانید. در آن‌جا برایتان توضیح داده‌ایم چطور در خانه، خامه‌ای مثل خامه‌های قنادی درست کنید.

مرحله هشتم:

نان‌های خامه‌ای را داخل یخچال بگذارید تا سرد شوند. سپس، آن‌ها را هر طوری که دوست دارید، نوش جان کنید.

نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای

نکته‌های بهتر درست کردن نان خامه ای

  • حتما قبل از هر کار فر را داغ کنید.
  • آرد را سه بار الک کنید تا هوای بین آن گرفته شود.
  • برای تزئین می‌توانید از شکلات آب‌شده استفاده کنید.
  • به جای خامه می‌توانید پودر خامه را با خامه صبحانه ترکیب و استفاده کنید.
  • اگر خمیر سرد باشد، تخم‌مرغ‌ها به آن نمی‌چسبند و مواد یک‌دست نمی‌شود.
  • برای عطر بیشتر پوست لیمو ترش را داخل مواد رنده کنید یا به آن گلاب بزنید.
  • اگر زمان اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها، خمیر داغ باشد؛ باعث پخته شدن آن‌ها می‌شود.
  • اگر در یخچال خامه ندارید، بهتر است دستور خامه با سفیده تخم مرغ را اجرا کنید.
  • اگر بعد از آماده شدن نان، دیدید که مواد ترک خورده‌است؛ یعنی مواد را به‌خوبی هم نزده‌اید.
نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای
نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای
نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا