شکلات گلاسه

شکلات یکی از خوراکی‌هایی است که طرفداران خاص خود را دارد و همیشه کسانی هستند که در هر کافی‌شاپی به دنبال آن می‌گردند. شکلات گلاسه یکی از دسرهای محبوب مِنوها است که می‌توانید آن را در خانه درست کنید. اگر می‌خواهید خودتان دست به کار شوید و در روزهای گرم یک نوشیدنی خوشمزه و خنک داشته‌باشید؛ این دسر معرکه است. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه آن را به شکل ساده‌ای با شما به اشتراک می‌گذاریم و می‌گوییم چطور آن را مانند کافی‌شاپ در خانه سرو کنید.

مواد اولیه لازم برای شکلات گلاسه

نام مواد مقدار لازم
بستنی شکلاتی ۴ اسکوپ
شیرکاکائو پرچرب سرد ½ پیمانه
خامه ۲ قاشق غذاخوری
سس شکلاتی به اندازه دلخواه
پودر کاکائو برای تزئین به اندازه دلخواه
شکلات گلاسه
طرز تهیه شکلات گلاسه

طرز تهیه شکلات گلاسه

 

مرحله اول:

برای این گلاسه لازم است که یک لیوان بلند بردارید و سس شکلاتی را به دیواره‌های داخلی آن بمالید. با این کار، ظاهر زیبایی پیدا می‌کند.

مرحله دوم:

حالا اسکوپ بستنی‌ها را داخل لیوان بریزید و سپس، شیرکاکائوی سرد را به آن اضافه کنید. این کار را به‌آرامی انجام دهی تا بستنی آب نشود. همین‌طور، گرم بودن شیرکاکائو باعث این ماجرا می‌شود و گلاسه شما شکل و شمایل خود را از دست می‌دهد.

مرحله سوم:

حالا نوبت به تزئین می‌رسد. خامه را با ماسوره یا ساده روی لیوان بریزید و در ادامه، پودر کاکائو را رویش بپاشید. برای این‌که ظاهر دسرتان زیباتر شود، از اسپری خامه استفاده کنید یا آن را داخل ماسوره بریزید و با آن تزئین کنید. اگر از صافی برای پاشیدن پودر کاکائو استفاده کنید، پودر به‌خوبی همه جا پخش می‌شود.

شکلات گلاسه
طرز تهیه شکلات گلاسه

نکته‌های بهتر درست کردن شکلات گلاسه

  • شیرکاکائو کم‌چرب از میزان غلظت گلاسه شما کم می‌کند.
  • بستنی با طعم‌های دیگر مانند وانیلی هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  • این دستور برای یک نفر تهیه شده و برای تعداد نفرات بیشتر، مقدار مواد را در تعداد ضرب کنید.
  • لازم نیست در این دسر شکر بریزید اما اگر احساس کردید می‌خواهید شیرین‌تر باشد، یک یا دو قاشق مرباخوری شکر بریزید.
  • به جای سس شکلاتی می‌توانید مقداری شکلات تخته‌ای را به روش بن‌ماری آب کنید. ترکیب شکلات شیری و تلخ می‌تواند خوشمزه باشد. سس کامل هم برای این کار گزینه مناسبی است و استفاده از آن به سلیقه شما بستگی دارد.
  • برای تزئین تنها به خامه بسنده نکنید. می‌توانید از بیسکوئیت‌های رولی، ترافل و … استفاده کنید. همین‌طور، اگر خامه قنادی ندارید، خودتان خامه برای کیک  در خانه درست کنید؛ برای این کار می‌توانید طرز تهیه خامه قنادی با سفیده تخم مرغ را یاد بگیرید.
شکلات گلاسه
طرز تهیه شکلات گلاسه
شکلات گلاسه
طرز تهیه شکلات گلاسه
شکلات گلاسه
طرز تهیه شکلات گلاسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا