کتلت

درست کردن کتلت زحمت چندانی ندارد اما قلق دارد و باید آن‌ها را در نظر گرفت تا وا نروند. علاوه‌براین، هر فردی آن را به شکل منحصربه‌فرد خودش درست می‌کند اما گوشت، سیب زمینی و پیاز اعضای همیشگی این غذای ساده و خوشمزه هستند. می‌توانید آن را با نان یا برنج بخورید و هیچ قانون خاصی ندارد. در ادامه این مطلب دسپخت، برایتان طرز تهیه ساده این غذا را می‌گوییم و سپس، نکاتی برای لذیذ شدنش در اختیارتان می‌گذاریم.

 

مواد اولیه لازم برای کتلت

نام مواد مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده ۳۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط ۳ عدد
پیاز متوسط ۳ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه

 

طرز تهیه کتلت

 

مرحله اول:

پیاز را رنده کنید و آبش را بگیرید. برای این کار می‌توانید از صافی استفاده کنید یا این‌که تفاله‌های آن را در دست بگیرید و محکم فشار دهید تا اب آن از بین برود. همین کار را با سیب زمینی هم انجام دهید اما بدانید مانند پیاز پرآب نیست.

 

مرحله دوم:

حالا سیب زمینی و پیاز را با گوشت چرخ‌کرده مخلوط کنید و به‌خوبی ورز دهید. هر چقدر این کار را بیشتر انجام دهید، مطمئن باشید که کتلت‌هایتان وا نمی‌روند.

 

مرحله سوم:

حالا تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا همه مواد مزه‌دار شوند.

 

مرحله چهارم:

در تابه روغن زیادی بریزید و صبر کنید تا به‌خوبی داغ شود. حالا به اندازه یک گردو از آن بردارید و به شکل گرد یا بیضی درآورید. در روغن بیاندازید تا سرخ شود. بعد از سرخ شدن کامل، به‌راحتی جدا می‌شود و زمان آن رسیده که کتلت را برگردانید تا سمت دیگرش هم سرخ شود. بعد از طلایی شدن، آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا روغن اضافه آن از بین برود. سپس، با موادی که دوست دارید، نوش جان کنید.

کتلت
طرز تهیه کتلت
کتلت
طرز تهیه کتلت

نکته‌های بهتر درست کردن کتلت

  • برای مزه بهتر یک حبه سیر هم رنده و به مواد اضافه کنید.
  • برای جلوگیری از وا رفتن می‌توانید یک قاشق آرد یا پودر سوخاری به آن اضافه کنید.
  • آبپز کردن سیب زمینی هیچ مشکلی ندارد و می‌توانید آن را به شکل پخته در این غذا بریزید.
  • در کنار این غذا می‌تواند ترشی، گوجه فرنگی، خیارشور و سبزیجات تازه مثل جعفری میل کرد.
  • ادویه‌های تخم گشنیز، پاپریکا و سبزیجات مرزه، جعفری و ترخون هم یک عطر متمایز به غذایتان می‌دهد. اگر دوست دارید، حتما اضافه کنید.
  • به جای گوشت گوساله؛ مرغ ، ماهی و سبزیجات می‌توان در این غذا ریخت. درست کردن با سبزیجات می‌تواند یک غذای عالی برای گیاهخواران باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا