۹ جایگزین برای تزئین کیک بدون خامه

تزئین کیک بدون خامه نشدنی نیست و افراد زیادی هستند که به خامه دسترسی ندارند یا این ماده سفید شیرین برایشان مضر است. در این زمان، باید بی‌خیال کیک‌های خوشمزه و جذاب شد؟ جواب خیر است و لازم است به جای آن، از مواد دیگری استفاده کرد که کیک شما را زیبا می‌کنند. در این مطلب دسپخت، از جایگزین خامه صحبت می‌کنیم که می‌توانید برای تزئین کیک از آن‌ها کمک بگیرید. اما بهتر است بدانید زمانی‌که در خانه خامه نداشتید، می‌توانید طرز تهیه خامه با سفیده تخم مرغ را یاد بگیرید که مانند نوع قنادی اما در خانه درست کنید.

تزئین کیک بدون خامه
راه‌های تزئین کیک بدون خامه

۱) گاناش

یکی از گزینه‌هایی که برای تزئین می‌توانید از آن کمک بگیرید، گاناش است که درست کردن آن در هر شرایطی راحت است. از آن‌جایی‌که غلظت آن را می‌توان به هر اندازه‌ای که دوست داشت، درآورد؛ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اوقاتی است که می‌خواهید ظاهر کیکتان کاملا یکدست باشد.

۲) شکلات

شکلات هم انتخاب دیگری است که اکثر افراد به آن علاقه دارند. از آن‌جایی‌که این روکش درصد شیرینی مختلفی دارد، برای همه افراد با رژیم‌های غذایی مختلف مناسب است. این روکش را می‌توانید به شکل‌های زیر تهیه و استفاده کنید.

  • سس شکلات
  • شکلات تکه‌ای
  • شکلات آب‌شده
  • شکلات رنده‌شده
تزئین کیک بدون خامه
راه‌های تزئین کیک بدون خامه

۳) میوه

میوه‌های مختلفی مانند توت فرنگی می‌توانند کیک شما را زیبا کنند. توت فرنگی و گیلاس دو میوه قرمزی هستند که ترکیب آن‌ها روی کیک‌هایی مانند کیک شکلاتی یا کیک دبل چاکلت یک ظاهر چشم‌نواز به آن‌ها بدهد.

۴) گل

با گل‌های طبیعی یا مصنوعی یک کیک ساده را از این رو به آن رو کنید. اگر برای تزئین کیک بدون خامه به دنبال یک انتخاب ارزان و در درسترس می‌گردید، گل‌ها انتخاب مناسبی هستند. اگر دسر شما ساده و بدون هیچ تشریفاتی است، با چند شاخه گل یک دیزاین جذاب برای آن درست کنید.

تزئین کیک بدون خامه
راه‌های تزئین کیک بدون خامه

۵) آجیل

از مغزهای مختلفی مانند پسته و گردو استفاده و یک دیزاین متفاوت طراحی کنید. آجیل را می‌توانید به شکل پودرشده یا خلالی درآورید و روی دسرهایی مانند کیک عصرانه بپاشید.

۶) پودر قند

ساده‌ترین ترکیبی که می‌توانید برای تزئین کیک بدون خامه استفاده کنید، پودر قند است. بعد از آماده شدن، مقداری از آن را الک کنید. شابلون‌ها کمک می‌کنند که کیک از سادگی دربیاید و زیباتر شود.

۷) پودر نارگیل

پودر نارگیل هم شبیه پودر قند ظاهر کیکتان را سفید می‌کند اما شیرینی آن متفاوت است. بعد از این‌که کیک را از فر بیرون آوردید، این پودر را روی آن بپاشید تا به‌خوبی به آن بچسبد و جدا نشود.

تزئین کیک بدون خامه
راه‌های تزئین کیک بدون خامه

۸) دراژه

دراژه‌های رنگارنگ چشم هر کودکی را به سمت خود می‌کشاد. شما می‌توانید برای تزئین کیک بدون خامه از آن‌ها کمک بگیرید. شاید چسباندن آن‌ها به دیواره‌های این دسر ساده نباشد اما می‌توانید روی آن بریزید و یا داخل آن اضافه کنید.

۹) مربا و مارمالاد

تزئین دیگری که می‌توانید به کار بگیرید، مربا است. اگر کیک یا پنکیک خود را کم‌شکر درست کنید، مطمئن باشید مربا ترکیب فوق‌العاده‌ای با آن می‌سازد. مربا و مارمالاد از میوه‌های مختلفی تهیه می‌شوند که شما می‌توانید بهترین آن را برای دسر خود استفاده کنید.

 

۱۰) فوندانت

اگر می‌خواهید یک ظاهر بی‌عیب و نقص برای کیکتان درست کنید، از فوندانت برای تزئین کیک بدون خامه استفاده کنید. درست کردن آن ساده است و لازم نیست حتما آن را از بیرون تهیه کنید. کافی است دستور تهیه آن را به‌دقت اجرا کنید و سپس، هر شکلی را که دوست دارید، روی کیک خود اجرا کنید.

 

۱۱) ژله

یک لایه ژله هم می‌تواند کیک شما را خوشمزه کند. درست کردن آن آسان است و تنها به آب سرد و جوش نیاز دارید؛ اما اگر می‌خواهید کمی آن را متفاوت‌تر درست کنید، طرز تهیه ژله با شیر ساده را بخوانید.

در این مطلب دسپخت، از موادی صحبت کردیم که برای تزئین کیک بدون خامه می‌توانید استفاده کنید. اگر شما از مواد دیگری استفاده می‌کنید، لطفا با ما و بقیه به اشتراک بگذارید.

تزئین کیک بدون خامه
راه‌های تزئین کیک بدون خامه
تزئین کیک بدون خامه
راه‌های تزئین کیک بدون خامه
تزئین کیک بدون خامه
راه‌های تزئین کیک بدون خامه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا