دونر کباب

اگر در بازار قدم بزنید، بیرون بعضی از رستوران‌ها، کباب ایستاده‌ای را خواهید دید که به آن‌ها دونر کباب یا کباب ترکی می‌گویند. این روزها این غذا را در غذاخوری‌های مختلف ایرانی خواهید دید. شاید ظاهر آن طوری باشد فکر کنید نمی‌توان این غذا را در خانه درست کرد؛ اما بهتر است بدانید شما بدون آن دستگاه هم می‌توانید این غذا را در خانه تهیه و نوش جان کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، دستور تهیه دونر کباب خوشمزه را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای دونر کباب

نام مواد مقدار لازم
گوشت گوساله ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
سیر ۲ حبه
کره ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، آویشن و سماق به اندازه دلخواه
دونر کباب
طرز تهیه دونر کباب

طرز تهیه دونر کباب

 

مرحله اول:

در اولین مرحله، باید گوشت‌ها را مزه‌دار کنید. بهتر است برای چند ساعت گوشت را داخل فریزر بگذارید تا سرد شود. با این کار، برش زدن آن برایتان راحت خواهد بود؛ زیرا، لازم است گوشت‌ها ورقه‌ای شوند. سپس، آن‌ها را در ظرفی بریزید و آب پیاز، ادویه‌ها و سیر رنده‌شده را به آن اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید. سپس، در را ببندید و اجازه برای چند ساعت استراحت کند.

مرحله دوم:

بعد از گذشت چند ساعت، تابه‌ای را روی حرارت بگذارید و کره را به آن اضافه کنید. بعد از آب شدن کره، گوشت را داخل آن بریزید و هم بزنید تا تمام قسمت‌های آن به‌خوبی پخته شوند. اگر احساس کردید گوشت خام است، مقداری آب به آن اضافه کنید و در تابه را ببندید و چند دقیقه زمان دهید تا گوشت پخته شود.

مرحله سوم:

بعد از آماده شدن، نان پیتا را آماده کنید و کباب را داخل آن بریزید. سپس، با موادی که دوست دارید، مانند خیارشور و کاهو نوش جان کنید.

دونر کباب
طرز تهیه دونر کباب

نکته‌های بهتر درست کردن دونر کباب

  • برای ترد شدن کباب‌ها، مقداری ماست چکیده شیرین به مواد اضافه کنید.
  • ادویه‌هایی مانند پول بیبر، فلفل سیاه، پاپریکا و اورگانو به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید، می‌توانید اضافه کنید.
  • در ترکیه این غذا با سماق، پیاز خلالی و جعفری ساطوری سرو می‌شود. شما هم می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید. همین‌طور، اگر علاقه‌مند باشید، سالاد با کاهو یا سالاد کلم قرمز می‌تواند انتخاب‌های خوبی برایتان باشند.
دونر کباب
طرز تهیه دونر کباب
دونر کباب
طرز تهیه دونر کباب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا