عدسی

شب‌های سرد پاییز و زمستان زمان مناسبی برای خوردن غذاهای گرم مانند عدسی هستند. غذاهای سبکی که در زمان کوتاهی آماده می‌شوند. عدسی سرشار از آهن است و هنگام رژیم غذایی کاهش وزن در لیست غذاها حضور دارد. درست کردن آن قانون خاصی ندارد اما اگر می‌خواهید آن را ساده و بدون هیچ چالشی تهیه کنید، ادامه این مطلب دسپخت را بخوانید. در ادامه به شما می‌گوییم طرز تهیه این غذا به چه شکل است.

مواد اولیه لازم برای عدسی

نام مواد مقدار لازم
عدس ۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
عدسی
طرز تهیه عدسی

طرز تهیه عدسی

 

مرحله اول:

عدس هم از گروه حبوبات است و بهتر است نفخ آن گرفته‌شود اما لازم نیست آن را چند روز در آب خیس کنید. تنها یک تا دو ساعت زمان برای این کار کافی است. عدس را تمیز کنید که سنگ یا آشغالی در آن نباشد و سپس، مقداری آب ولرم در آن بریزید تا تمیز شود. یک بار آبش را عوض کنید و اجازه دهید برای یک ساعت در همان حالت بماند.

مرحله دوم:

پیاز را به شکل نگینی خرد کنید و به همراه روغن، نمک و زردچوبه در کف قابلمه بریزید. بعد از این‌که سبک شدند، عدس‌ها را به همراه آب به آن اضافه کنید. سپس، حرارت زیرش را زیاد کنید تا به جوش بیاید.

مرحله سوم:

سیب زمینی را پوست بگیرید و به شکل نگین‌های درشت خرد و به عدس‌ها اضافه کنید. حدود نیم تا یک ساعت بعد عدسی آماده است. این زمان به جنس عدس بستگی دارد و ممکن است بعضی از آن‌ها دیرپخت باشند.

عدسی
طرز تهیه عدسی

نکته‌های بهتر درست کردن عدسی

  • اگر به ادویه دیگری علاقه دارید، به این غذا اضافه کنید. وگرنه، تنها فلفل سیاه در انتها، طعم خوبی به غذایتان می‌دهد.
  • عدسی را به همراه لیمو ترش و روغن زیتون می‌توانید نوش جان کنید. اضافه کردن هر کدام از این دو به سلیقه شما بستگی دارد.
  • برای این‌که این غذا رنگ بهتری داشته‌باشد، بعد از سرخ شدن پیاز یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود.
  • اگر این غذا را برای بیمار درست می‌کنید، بهتر است پیازها را سرخ نکنید. عدس را به همراه آب روی حرارت بگذارید و بعد از به جوش آمدن، پیاز رنده‌شده و سیب زمینی را به آن اضافه کنید تا پخته شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا