پلمبیر

پلمبیر یکی از دسرهای بین‌المللی است که سرشار از کالری است. این دسر دوست‌داشتنی دستور تهیه ساده‌ای دارد که به‌راحتی در نیم‌ساعت می‌توانید آن را درست کنید. از طرف دیگر، مزه خوب آن و وجود بستنی و خامه در آن، افراد را وسوسه می‌کند که به سراغ تهیه آن بروند. اما اگر طرز تهیه به‌درستی انجام ندهید، مزه بدی از این شیرینی بگیرید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه پلمبیر را برایتان می‌آوریم و مواد آن را برایتان نام می‌بریم.

مواد اولیه لازم برای پلمبیر

نام مواد مقدار لازم
شیر ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱/۲ پیمانه
آب جوش ۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
بستنی وانیلی ۱ پیمانه
خامه فرم‌گرفته ۱ پیمانه
موز ۱ عدد
وانیل ۱/۴ قاشق مرباخوری
گردو به اندازه دلخواه
طرز تهیه پلمبیر

طرز تهیه پلمبیر

 

مرحله اول:

شیر را از یخچال دربیاورید و گرم کنید. برای تهیه این دسر تنها هم‌دما بودن با محیط کافی نیست. حرارت زیرش را کم کنید تا به‌آرامی شروع به گرم شدن کند و شما کارهای دیگر را انجام دهید. زمانی‌که شیر گرم شد، زیرش را خاموش کنید.

مرحله دوم:

آب جوش و پودر ژلاتین را در یک کاسه بریزید و روی حرارت بخار قابلمه یا کتری آب بگذارید. به این روش بن‌ماری می‌گویند و با گرمای بخار آب، ذرات ژلاتین در آب حل می‌شوند.

 

مرحله سوم:

زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید و در دو ظرف بریزید. سفیده را همزن بزنید تا مانند خامه قنادی سفید و حجیم شود. بعد از هم زدن، با برگرداندن ظرف نباید سفیده‌ها از کف آن جدا شوند. زمانی‌که به این مرحله رسیدید، در ظرف را ببندید و در یخچال بگذارید تا خنک شود.

مرحله چهارم:

شکر، زرده تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کنید. ترکیب این سه باید مایه کرم‌رنگی به شما بدهد. در این زمان شیر داغ را آهسته اضافه و با دور تند همزن مخلوط کنید تا تخم‌مرغ‌ها پخته نشوند. این مرحله مهم است و باید همه دقتتان را برایش بگذارید.

مرحله پنجم:

ژلاتین، سفیده تخم مرغ، بستنی، خامه و تکه‌های موز و گردو را به مایه زرده اضافه کنید و هم بزنید. باید تمام مواد با هم مخلوط شوند. سپس، مواد را در قالبی که دوست دارید، بریزید و پلمبیر را برای چند ساعت در فریزر بگذارید تا شبیه بستنی شود. حالا این دسر شما آماده است تا آن را با موز تزئین و سپس، نوش جان کنید. اگر در خانه، خامه قنادی یا خامه صبحانه ندارید، بهتر است طرز تهیه خامه را با سفیده تخم مرغ یاد بگیرید.

بستنی پلمبیر
طرز تهیه پلمبیر

نکته‌های بهتر درست کردن پلمبیر

  • از بستنی با طعم‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید.
  • برای تزئین این دسر از شکلات خردشده یا میوه‌های دیگر استفاده کنید.
  • مقدار شکر به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن را کمتر یا بیشتر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا