کوکو سیب زمینی

در اوقاتی که عجله دارید، کوکو سیب زمینی یکی از غذاهایی است که بهتر درست کردنش ساده است. از طرف دیگر، مزه خوبی هم دارد که باعث می‌شود همه افراد از کوچک تا مسن آن را دوست داشته‌باشند. درست کردن آن به مواد خاصی نیاز ندارد و در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه ساده آن را در اختیارتان می‌گذاریم؛ اما در کنارش، همه نکات را درباره آن هم در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید آن را به سلیقه خود با مواد دیگری هم تهیه کنید.

مواد اولیه لازم برای کوکو سیب زمینی

نام مواد مقدار لازم
سیب زمینی ۶ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه
کوکو سیب زمینی
طرز تهیه کوکو سیب زمینی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

 

مرحله اول:

سیب‌زمینی‌ها را بشورید و در قابلمه بریزید. سپس، ۲ لیوان آب به آن‌ها اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا پخته شوند. معمولا نیم ساعت طول می‌کشد تا نرم شوند اما یک چاقو یا چنگال را در یک سیب زمینی فرو کنید تا ببینید نرم شده‌است یا خیر. سپس، آن‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید.

مرحله دوم:

بعد از این‌که سیب‌زمینی‌ها سرد شدند، یک عدد پیاز را به همراه تخم‌مرغ‌ها به آن اضافه کنید. اگر آب پیاز را بگیرید، کوکوی شما نرم نمی‌شود. اگر هنگامی که سیب زمینی داغ است، تخم مرغ را اضافه کنید؛ گرمای آن باعث پخت تخم‌مرغ‌ها می‌شود.

مرحله سوم:

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه و مواد را با هم ترکیب کنید. حالا تابه را روی حرارت بگذارید و روغن را داخل آن بریزید تا داغ شود. گلوله کوچکی از مواد بردارید و آن را به شکل گرد یا بیضی درآورید و در روغن بیاندازید. بهتر است ضخامت کمی داشته‌باشد تا سریع مغزپخت شود. بعد از این‌که یک سمت آن سرخ شد، آن را برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود. حالا کوکوی شما آماده است تا آن را نوش جان کنید.

کوکو سیب زمینی
طرز تهیه کوکو سیب زمینی

نکته‌های بهتر درست کردن کوکو سیب زمینی

  • ریختن ادویه‌هایی مانند زیره، پودر سیر، آویشن و تخم گشنیز به سلیقه شما بستگی دارد.
  • اضافه کردن یک قاشق غذاخوری شوید خشک یا مقداری گشنیز تازه عطر بهتری به کوکو می‌دهد.
  • بعضی اوقات کوکوی شما وا می‌رود که علت آن، تازه بودن سیب‌زمینی‌ها است. بهتر است یک قاشق آرد به آن اضافه کنید تا این مشکل حل شود.
  • بعضی افراد سیب‌زمینی را به شکل خام رنده می‌کنند که این روش هم هیچ مشکلی ندارد و تنها لازم است برای ریختن در تابه از قاشق استفاده کرد.
  • برای این‌که شکل کوکوی شما مجلسی شود، می‌توانید نان باگت را به تکه‌های کوچک برش بزنید و داخل آن را خالی کنید. سپس، مایه کوکو را داخل آن بریزید و سرخ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا