کوکو سبزی

همیشه که نمی‌توان برای آشپزی وقت زیاد گذاشت؛ اما از طرف دیگر، همیشه هم نمی‌توان به سراغ غذاهای سرد و حتی بی‌مزه رفت. کوکو سبزی یکی از غذاهایی است که درست کردن آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد؛ اما بعد از آماده شدن گرم است و عطر بی‌نظیری دارد. درواقع، می‌توان گفت غذایی است که بوی آن شما را حتما مشتاق می‌کند که سریع‌تر آن را نوش جان کنید. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه کوکو سبزی را با شما به اشتراک می‌گذاریم و به شما چند نکته را معرفی می‌کنیم تا با کمک آن‌ها یک کوکوی مناسب مجالس مختلف تهیه کنید.

مواد اولیه لازم برای کوکو سبزی

نام مواد مقدار لازم
سبزی (تره، شوید، گشنیز، جعفری، برگ سیر و اسفناج) ۲ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه دلخواه
کوکو سبزی
طرز تهیه کوکو سبزی

طرز تهیه کوکو سبزی

 

مرحله اول:

سبزی‌ها را به‌خوبی بشورید و در آبکش بریزید تا خشک شوند. اگر عجله دارید، آن‌ها را روی پارچه تمیزی پهن کنید تا آبشان گرفته شود. با سبزی خیس کوکو درست نکنید. بعد از خشک شدن، آن‌ها را به اندازه متوسط ساطوری کنید.

مرحله دوم:

به سبزی، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید. برای این‌که کوکویی که درست می‌کنید، بافت خوبی داشته‌باشد؛ می‌توانید از همزن هم کمک بگیرید.

مرحله سوم:

در تابه روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. بهتر است از تابه‌هایی استفاده کنید که مواد به داخل آن نمی‌چسبند؛ اما اگر تابه رویی دارید، صبر کنید تا روغن به‌طور کامل داغ شود. برای امتحان کردن می‌توانید یک ذره از مواد را داخل آن بریزید. اگر این مایه به کف نچسبید، بقیه مواد را بریزید. بهتر است این کار را از وسط انجام دهید و سپس، با تکان دادن تابه آن را در تمام بخش‌ها پخش کنید.

مرحله چهارم:

در تابه را ببندید و صبر کنید تا طرف زیرین کوکو سبزی شما سرخ شود. بعد از سرخ شدن آن طرف، کوکو را برگردانید؛ اما دیگر لازم نیست که در ظرف را ببندید و به همان شکل آزاد اجازه دهید که پخته شوند.

کوکو سبزی
طرز تهیه کوکو سبزی

نکته‌های بهتر درست کردن کوکو سبزی

  • سرخ کردن با کره عطر بهتری به کوکوی شما می‌دهد.
  • اگر کوکویی که درست می‌کنید، وا می‌رود، مقداری آرد به مواد اضافه کنید.
  • برای بافت بهتر می‌توانید یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر به مواد اضافه کنید.
  • ممکن است سبزی کوکو به‌خوبی پخته نشود. برای جلوگیری از خام بودن، سبزی‌ها را قبل از تهیه تفت دهید.
  • بعضی افراد هم یک قاشق غذاخوری ماست چکیده یا شیر هم به مواد اضافه می‌کنند. این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد.
  • اگر می‌خواهید این کوکو را برای مهمانی‌ها درست کنید ۳ قاشق غذاخوری گردوی آسیاب‌شده و ۲ قاشق غذاخوری زرشک شسته‌شده را به آن اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا