شنیسل

مرغ یکی از منابع مفید پروتئینی است اما ممکن است خوردن آن به شکل تکراری برای افراد، مخصوصا کودکان خسته‌کننده باشد. برای این‌که جلوی این تکراری شدن را بگیرید، درست کردن شنیسل یکی از راه‌های مفید است. غذایی که از مرغ درست می‌شود و از طرف دیگر، ظاهر جذابش همه را مشتاق امتحان کردن آن می‌کند. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه شنیسل مرغ را به همراه نکات درست کردن بهتر آن در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای شنیسل

نام مواد مقدار لازم
سینه مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
پودر سوخاری ۱ پیمانه
آرد سفید ۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه و آویشن به اندازه دلخواه
شنیسل
طرز تهیه شنیسل

طرز تهیه شنیسل

 

مرحله اول:

سینه مرغ را بشورید و در آبکش بریزید تا آب آن خشک شود. سپس، آن را به شکل لایه لایه ببرید؛ طوری که ضخامت آن کم و به اندازه یک سانتی‌متر باشد.

مرحله دوم:

روی تکه‌های مرغ یک پلاستیک بگذارید و آن‌ها با استفاده از بیفکوب یا گوشت‌کوب نازک کنید. معمولا یک دقیقه زمان برای این کار کافی است. اگر بیفکوب نداشتید، با پشت یک چاقو به‌آرامی به مرغ فشار وارد کنید تا باز شوند.

مرحله سوم:

پیاز را رنده کنید و اجازه دهید چند دقیقه در همان حالت بماند. آبی را که از آن خارج می‌شود، جدا کنید و به همراه نمک، فلفل سیاه و آویشن به مرغ‌ها اضافه کنید. در ظرف را ببندید و مرغ‌ها را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله چهارم:

تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و هم بزنید. برای این کار می‌توانید از همزن یا چنگال کمک بگیرید. سپس، آرد را هم الک کنید تا ذرات آن از هم جدا باشد و در ظرف دیگر هم پودر سوخاری بریزید.

مرحله پنجم:

تابه را با روغن زیاد روی حرارت بگذارید تا داغ شود. با این کار، شنیسل‌هایتان به کف ظرف نمی‌چسبند و به‌خوبی سرخ می‌شوند. تکه‌های مرغ را در تخم مرغ بگذارید و بعد از آغشته شدن در آن به‌ترتیب با آرد و پودر سوخاری مخلوط کنید.

مرحله ششم:

شنیسل‌ها را در روغن بگذارید و زیر آن را کم کنید تا مغزپخت شوند. بعد از سرخ شدن یک طرف، آن را برگردانید و اجازه دهید روی دیگر آن هم سرخ شود. سپس، آن را از روغن خارج کنید و روی دستمالی بگذارید تا روغن اضافه آن را بگیرد.

شنیسل
طرز تهیه شنیسل

نکته‌های بهتر درست کردن شنیسل

  • بعضی افراد یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر هم به آرد اضافه می‌کنند.
  • برای طعم و مزه بهتر این غذا می‌توانید پاپریکا، زنجبیل و فلفل قرمز هم به آن اضافه کنید.
  • گرفتن آب یک لیمو ترش و اضافه کردن به مرغ، اجازه نمی‌دهد این خوراک شما بوی بدی داشته‌باشد.
  • می‌توان مقداری از ادویه‌ها را نگه داشت و به آرد اضافه کنید تا دیواره‌های این غذا هم عطر خوبی داشته‌باشند.
  • اگر می‌خواهید از پنیر پیتزا استفاده کنید، آن را بعد از آغشته کردن مرغ‌ها به آرد و قبل از پودر سوخاری اضافه کنید.
  • برای عطر بیشتر، مقداری کره را بیرون یخچال بگذارید و اجازه دهید آب شود. سپس، به مرغ اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود.
  • بعد از هم زدن تخم‌مرغ‌ها مقداری شیر را با آن ترکیب کنید. البته اگر از بوی تخم مرغ خوشتان نمی‌آید، به جای آن از مقداری آب کمک بگیرید تا مواد به تکه‌های مرغ بچسبند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا