کیک بدون فر

در ذهن اکثر افراد کیک بدون فر معنایی ندارید و این دو همیشه در کنار هم هستند. اما با حضور اجاق گازهای صفحه‌ای، افراد کمی به سراغ خرید فر می‌روند؛ چون ممکن است تعداد دفعاتی که از آن استفاده می‌کنند، به قدری کم باشد که ترجیح دهند این هزینه را انجام ندهند. اگر شما هم در خانه خود فر ندارید اما هوس کیک خانگی کرده‌اید؛ نگران نباشید و ادامه این مطلب دسپخت را بخوانید. در ادامه، طرز تهیه کیک بدون فر را با تمام فوت‌وفن‌هایش به شما آموزش می‌دهیم.

مواد اولیه لازم برای کیک بدون فر

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ½ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ¼ قاشق مرباخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق مرباخوری
کیک بدون فر
طرز تهیه کیک بدون فر

طرز تهیه کیک بدون فر

 

مرحله اول:

حدود یک ساعت قبل از درست کردن کیک، مواد موردنیازی را که داخل یخچال هستند، بیرون بگذارید. با این کار، آن‌ها هم‌دمای محیط می‌شوند و کیک شما بافت بهتری پیدا می‌کند. سپس، تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و رویشان وانیل و شکر بریزید.

مرحله دوم:

ترکیب تخم مرغ و شکر را با همزن بزنید تا خامه‌ای و دوبرابر شوند. سپس، روغن مایع و شیر را داخل ظرف بریزید و هم بزنید. این مواد هم باید به‌خوبی با بقیه ترکیب شوند. فقط ممکن است ریختن این مایعات باعث شود که هنگام هم زدن کمی از مایه کیک به اطراف بپاشد. بهتر است از ظرفی استفاده کنید که دیواره بلندی دارد. اگر شیر ندارید هم می‌توانید طرز تهیه کیک بدون شیر یا طرز تهیه کیک با ماست به جای شیر را یاد بگیرید.

مرحله سوم:

آرد و بیکینگ پودر ۳بار الک‌شده را هم اضافه کنید و هم زدن این مرحله را با لیسک انجام دهید. می‌توانید از همزن هم برای این کار استفاده کنید؛ اما از آن‌جایی که هم زدن دورانی با لیسک سرعت کمتری دارد، پف کیک شما را به‌خوبی حفظ می‌کند.

مرحله چهارم:

قابلمه را چرب کنید و روی کف و دیواره‌های آن کاغذ روغنی بگذارید. سپس، مایه را داخل آن بریزید. مقداری از آخر مایه نگه دارید و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید. سپس، آن را به شکل دلخواه روی مایه بریزید. می‌توانید سپس، با خلال دندان آن را جابه‌جا کنید تا شکل زیبایی بگیرد.

مرحله پنجم:

شعله مناسب را روشن و حرارت آن را کم کنید. سپس، شعله‌پخش کنید را روی آن قرار دهید و قابلمه را روی آن بگذارید. به در دم‌کنی اضافه کنید و آن را روی قابلمه قرار دهید.

مرحله ششم:

در ۳۰ دقیقه اول در قابلمه را باز نکنید تا کیک شما پف خوبی داشته‌باشد. سپس، در آن را بردارید و با خلال دندان بررسی کنید آیا آماده شده‌است یا خیر. اگر هیچ مایه‌ای از کیکتان به خلال نچسبید، دسر شما آماده است. زیر آن را خاموش کنید و در آن را بردارید تا سرد شود. این کیک با خامه خوشمزه می‌شود اما به آن دسترسی ندارید، طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخم مرغ را یاد بگیرید و آن را خودتان درست کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن کیک بدون فر

  • برای پف بیشتر می‌توانید سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سپس، سفیده را بزنید تا شبیه خامه شود و آن را در آخر به مواد اضافه کنید.
  • اگر شیر ندارید، مشکلی نیست. این کیک را می‌توان بدون آن درست کرد. در کیک بدون شیر، می‌توانید از ماست چکیده شیرین یا آب جوش استفاده کنید. اگر هم تخم مرغ نداشتید، دستور کیک بدون تخم مرغ را بخوانید.
  • به جای بیکینگ پودر می‌توان از جوش شیرین هم استفاده کرد اما مقدار آن باید نصف مقدار بیکینگ پودر باشد؛ چون پف زیادی به کیک شما می‌دهد که بعد از پخت از بین می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا