کیک رنگین کمان

تفاوتی ندارد که چه سن و سالی دارید، دیدن رنگین‌کمان همه را سر ذوق می‌آورد و امیدوار می‌کند؛ اما اکثر اوقات کودکان می‌خواهند که تمام بخش‌های زندگی خود را با این زیبای رنگارنگ پر کنند. تهیه کردن کیک رنگین کمان یکی از کارهای ساده و کم‌دسری است که می‌توانید انجام دهید. اگر تولد فرزندتان نزدیک است، به جای درست کردن کیک اسفنجی ساده، آن را به چند رنگ درآوردید تا از سادگی دور شود. در ادامه این مطلب دسپخت، طرز تهیه این کیک را در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای کیک رنگین کمان

نام مواد مقدار لازم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
آب جوش ¼ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ½ قاشق مرباخوری
نمک ¼ قاشق مرباخوری
رنگ خوراکی به رنگ‌های رنگین کمان از هر کدام ۲ قطره
خامه قنادی به اندازه دلخواه
کیک رنگین کمان
طرز تهیه کیک رنگین کمان

طرز تهیه کیک رنگین کمان

 

مرحله اول:

تخم مرغ را بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شود. سپس، به سراغ فر بروید و قبل از هر کاری، آن را روشن کنید. گرم بودن فر باعث می‌شود کیک شما پف خوبی داشته‌باشد.

مرحله دوم:

تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بشکنید و رویشان نمک و وانیل بریزید. سپس، شکر را به آن‌ها اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا حجم کیک رنگین کمانی دو برابر و مایه کرمی‌رنگ شود.

مرحله سوم:

همزن را روی دور تند بگذارید و کم‌کم آب جوش را اضافه کنید. این کار را به یک‌باره انجام ندهید؛ چون ممکن است ریختن ناگهانی آب جوش باعث پخته شدن تخم مرغ شود.

مرحله چهارم:

در نهایت، آرد را به همراه بیکینگ پودر به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله پنجم:

مایه کیک را به ۷ قسمت مساوی تقسیم کنید و در هر ظرف یک رنگ از رنگ‌های رنگین‌کمان، یعنی قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی کم‌رنگ، آبی پررنگ و بنفش بریزید و سپس، آن‌ها را هم بزنید تا همه مایه به همان رنگ دربیاید.

مرحله ششم:

هفت ظرف جداگانه تهیه و مایه‌ها را داخل آن‌ها بریزید و در فر بگذارید. حدود ۳۰ دقیقه دیگر آماده می‌شوند و شما می‌توانید بعد از سرد شدن، آن‌ها را روی هم بچینید و با خامه تزئین کنید.

نکته‌های بهتر درست کردن کیک رنگین کمان

  • در کف قالب کاغذ روغنی بیاندازید تا کیک به آن نچسبد.
  • اگر کیک شما لایه لایه است، ترکیب موز و گردو برای میانه آن‌ها دسر شما را خوشمزه می‌کند.
  • به جای بیکینگ پودر می‌توان جوش شیرین ریخت اما مقدار آن باید نصف شود تا پف کیک شما خراب نشود.
  • اگر تنها یک قالب دارید، رنگ‌ها را به‌ترتیب رنگ‌های رنگین‌کمان بریزید. این کار را از وسط انجام دهید تا کیک زیبایی داشته‌باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا