کیک نارگیلی

بوی نارگیل طرفداران خاص خود را دارد و افرادی هستند که می‌خواهید این عطر خوش را در تمام دسرها داشته‌باشند. اگر شما هم به این بو علاقه‌مند هستید، بهتر است سریع‌تر کیک نارگیلی را امتحان کنید. از همان شروع درست کردن این کیک، عطر خوش نارگیل همه فضای آشپزخانه را پر می‌کند و تا زمانی‌که آن را نوش جان کنید، ادامه دارد. برای این‌که این کار را بی‌نقص انجام دهید، علت خشک شدن کیک بعد از پخت را هم بررسی و در تمام مراحل رعایت کنید. سپس، ادامه این مطلب دسپخت را بخوانید که در آن، طرز تهیه کیک نارگیلی را به‌طور کامل در اختیارتان می‌گذاریم.

مواد اولیه لازم برای کیک نارگیلی

نام مواد مقدار لازم
نارگیل ۱ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
روغن مایع ½ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ¼ قاشق مرباخوری
کیک نارگیلی
طرز تهیه کیک نارگیلی

طرز تهیه کیک نارگیلی

 

مرحله اول:

فر را روشن کنید و به سراغ تخم‌مرغ‌های کیک بروید. آن‌ها را در یک ظرف بشکنید و وانیل را روی آن‌ها بریزید. سپس، به همراه شکر هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مایه کیک شما پف کند و حجم آن دو برابر شود.

 

مرحله دوم:

بعد از حجیم شدن مایه، نوبت به اضافه کردن روغن مایع و شیر می‌رسد. بهتر است بعد از ریختن هر کدام، برای یک دقیقه مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. به جای شیر در این کیک می‌توان ماست هم در آن ریخت. برای این کار تهیه کیک با ماست به جای شیر را بخوانید.

 

مرحله سوم:

بیکینگ پودر و آرد را در یک ظرف بریزید و بعد از ۳ بار الک کردن به مایه کیک نارگیلی اضافه کنید؛ چون این کار، هوای بین ذرات آرد را از بین می‌برد و بعد از بخت، کیک شما بافت خوبی پیدا می‌کند. حالا پودر نارگیل را هم بریزید و همه مواد را با لیسک هم بزنید. استفاده از لیسک به جای همزن اجازه نمی‌دهد پف کیک شما از بین برود.

 

مرحله چهارم:

کف و دیواره‌های قالب را چرب کنید و سپس، مقداری آرد داخل آن بریزید؛ اما آردهای اضافه را دور بریزید. سپس، مایه کیک را داخل آن خالی کنید. استفاده از قالب کیک میان‌تهی کمک می‌کند کیک شما به‌طور کامل پف کند.

 

مرحله پنجم:

کیک را داخل فر بگذارید و در ۳۰ دقیقه اول به‌هیچ‌وجه در فر را باز نکنید. حدود ۴۰ دقیقه برای پخت این کیک در دما ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد کافی است. قبل از درآوردن این دسر خوشمزه از فر، یک خلال چوبی بردارید و داخل آن فرو کنید. اگر هیچ ماده‌ای به آن نچسبید، کیک شما آماده است. فر را خاموش و در آن را باز کنید. اجازه دهید کیک شما به مدت ۵ دقیقه همانجا بماند تا پف آن از بین نرود.

 

نکته‌های بهتر درست کردن کیک نارگیلی

  • به جای شیر، ماست شیرین چکیده یا آب هم می‌توان در مایه این کیک ریخت.
  • برای تزئین پودر نارگیل، شکلات تخته‌ای، پودر پسته، توت فرنگی و هر چیزی که دوست دارید، قابل‌استفاده است.
  • به جای روغن مایع، کره هم می‌توانید استفاده کنید؛ اما حتما آن را قبل از استفاده بیرون یخچال بگذارید تا هم‌دمای محیط شود.
  • می‌توانید زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید و سفیده را هم بزنید تا خامه‌ای و سفت شود. سپس، آن را در انتها به کیک اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا