شیرینی خامه ای

وقتی فروشنده از شما می‌پرسد که کدام شیرینی خامه ای را برایتان بریزد؛ حتما بدون شک با انگشت به شیشه یخچال‌ها اشاره می‌کنید و به فروشنده نشان می‌دهید کدام را در جعبه بگذارد. بعضی اوقات می‌بینید آن‌چه که می‌خواهید در میان آن‌هایی که مشاهده می‌کنید، نیست. در این زمان باید اسم آن را به فروشنده بگویید. در ادامه این مطلب دسپخت، انواع شیرینی خامه ای را به شما معرفی می‌کنیم و برایتان می‌گوییم که منظور از هر نام چیست.

۱. نان خامه ای

اولین و پرخامه‌ترین این مدل از شیرینی‌ها، نان خامه‌ای است که بعضی از افراد آن را با نام نارنجک هم می‌شناسند؛ چون نان آن پف می‌کند و داخل آن خالی می‌شود. سپس، آن را با خامه پر می‌کنند که خوشمزه است. اکثر آن‌ها تزئین نمی‌شوند و ساده هستند؛ اما بعضی از قنادها روی آن‌ها مقداری شکلات آب‌شده می‌ریزند. اگر فکر می‌کنید خامه این مدل زیاد است، بهتر است خودتان دست به کار شوید و طرز تهیه خامه با سفیده تخم مرغ را یاد بگیرید تا با خیال راحت این شیرینی را درست کنید.

۲. شیرینی لطیفه

همانطور که اسم شیرینی لطیفه نشان می‌دهد، یک تکه از این شیرینی را که در دهان بگذارید، بافت نرم آن را احساس می‌کنید و این نام را برازنده آن می‌دانند. دو شیرینی گرد که با خامه به هم می‌چسبند و روی آن را معمولا با پودر پسته تزئین می‌کنند.

۳. ماکارون

ماکارون فرانسوی شیرینی خامه‌ای خوشمزه دیگری است که ظاهری شبیه لطیفه دارد. البته مواد اولیه آن‌ها با هم فرق می‌کند اما در نگاه اول انگار شیرینی لطیفه را در رنگ‌های مختلف درست کرده‌اند. می‌توان آن را یک شیرینی برای هدیه دادن هم در نظر گرفت. بعضی از قنادها طرح‌های مختلف مانند کهکشان را روی آن اجرا می‌کنند که علاوه بر خوشمزه زیبایی آن‌ها بسیار زیاد است.

شیرینی خامه‌ای
انواع شیرینی خامه‌ای

۴. ناپلئونی

افراد زیادی با جمله «ناپلئونی را بیار» عاشق این شیرینی خامه ای شدند. برای تهیه ناپلئونی به مقداری خامه قنادی و یک خمیر هزارلا نیاز دارید. خمیر را به اندازه دلخواه ببرید و در فر بگذارید. بعد از باز شدن، می‌توانید آن را جدا کنید و لای آن‌ها خامه بریزید. خوردن این شیرینی در محیط‌های رسمی سخت است اما یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌ها به حساب می‌آید.

۵. رولت

شیرینی خامه ای دیگری که باید با آن آشنا شوید، رولت است. مواد اولیه آن مانند کیک‌های ساده هستند اما آن را در سینی کم‌ارتفاعی می‌ریزند تا بپزد. سپس، یک لایه خامه یا مواد دیگر دلخواه مانند کاکائو روی آن می‌ریزند و رول می‌کنند. در نهایت، با اندازه یک سانتی‌متری برش می‌زنند. آن را می‌تونید با مواد مختلف مانند پودر نارگیل و شکلات آب‌شده تزئین کرد.

۶. شیرینی تر

آن کیک‌های مربعی یا مستطیلی که با میوه‌های مختلف تزئین می‌شوند، به شیرینی تر معروف هستند. دو تا سه لایه کیک که میان آن‌ها با خامه، موز و گردو ترکیب می‌شوند. از آن‌جایی که این شیرینی‌ها تنوع زیادی دارند، می‌توان برای هر سلیقه یک مدل خوشمزه از آن‌ها را پیدا کرد.

۷. چیزکیک

اگر احساس می‌کنید مزه شیرین خامه برایتان سنگین است و نمی‌توانید شیرینی خامه ای زیادی بخورید؛ شاید چیزکیک گزینه بهتری برای شما باشد. یک لایه اول آن از کیک درست می‌شود اما بعضی از افراد هم مخلوط کره و بیسکوئین خردشده را استفاده می‌کنند. سپس، در لایه دوم ترکیب خامه و پنیر ماسکارپونه را می‌ریزند. معمولا هم آن را به شکل گرد درست می‌کنند و مانند پیتزا برش‌های مثلثی می‌زنند. البته مدل‌های دیگر چیزکیک شکلاتی و چیزکیک با ژله هم دستورهای دیگری هستند که می‌توانید درست کنید.

شیرینی خامه‌ای
انواع شیرینی خامه‌ای

در این مطلب دسپخت ۷ نوع شیرینی خامه ای را که در قنادی‌ها تهیه می‌شوند، نام بردیم و برایتان گفتیم که به چه شکل هستند. البته درست کردن آن‌ها در خانه چندان سخت نیست و می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی درست کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا